۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۴۲۹۰۵
نظر شکسپیر درباره نامه رهبر انقلاب؛

استقبال جوانان غربی از نامه رهبر انقلاب/ شفافیت و متانت در نامه آیت الله خامنه ای موج می زند

خبرگزاری رسا ـ رادنی شکسپیر از فعالان سیاسی انگلیس از واکنش مثبت جوانان غربی به نامه رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: این نامه به زیبایی نگارش شده و هیچ گونه تندی در آن وجود نداشت و با استقبال مواجه شده است.
شکسپير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رادنی شکسپیر تحلیلگر سیاسی انگلیس یکشنبه شب در ارتباط زنده با برنامه تلویزیونی دیروز امروز فردا دیدگاه های خود را درباره نامه مهم اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی شمالی بیان کرد.
 
وی درباره عکس العمل غربی ها نسبت به نامه رهبر جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نامه به زیبایی نوشته و نگارش شده بود و شفافیت کاملی داشت و البته با استقبال نیز مواجه شد.
 
شکسپیر یادآورشد: این نامه به جوانان آمریکای شمالی و اروپایی نوشته شده بود، همه جوانان آینده جامعه خویش را می سازند، تن و صدا و پیام نامه یک صدای آرام و متین بود و هیچ گونه تندی در آن وجود نداشت، همچنین هیچ ادبیات تهاجمی در آن دیده نمی شد.
 
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نامه به صورت جدی سؤالاتی را از جوانان غربی مطرح کردند که چرا در جوامع غربی در میان دولتمردان به نوعی اخلاق گرایی فراموش شده است، یا توصیه کردند که خود نسل جوان بروند و مطالعه کنند.
 
شکسپیر افزود: ایشان از جوانان غربی خواستند واژه های نظیر آدمکشی و قتل و امثال آن را ریشه یابی کنند، ایشان این سؤالات را کردند که جوانان به یاد آورند که اسلام تاریخی بسیار کهن و باستانی دارد و جوانان با تحقیق و مجاهدت آن را به دست آورند.
 
وی بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی خواستند که جوانان صرفا آنچه را که سیاست مداران به آنها دیکته می کنند بدست نیاورند، بلکه خودشان کسب معرفت اسلامی کنند.
 
این فعال سیاسی انگلیس با تاکید بر این که رهبر انقلاب اسلامی در نامه خود سؤالات حساسی را مطرح کردند، اظهار داشت: ایشان خیلی راحت و شفاف و صمیمی مسائل را مطرح کردند و طبیعتا عکس العمل ها نیز در اروپا و بریتانیا بسیار خوب بوده است.
 
شکسپیر در پاسخ به این سؤال که الان فضایی که درباره اسلام در غرب وجود دارد چگونه است و از چه طرقی این نامه به جوانان غرب منتقل می شود و چه تاثیری گذاشته است، اظهار کرد: از نظر اخلاقی ما یک واژه هایی مثل شکنجه داریم، شکنجه ای که هر دین و آیینی آن را رد می کند؛ در غرب صرفا یک ژشت مخالفت با آن وجود دارد.
 
وی با بیان این که نقصان های زیادی در غرب وجود دارد، گفت: مگر همه الگوهای غرب درست بوده که راجع به اسلام تئوری می دهد؟ غربی ها نتوانسته اند سروسامانی به وضعیت اخلاقی خود بدهند؛ با این وجود یک موقعیت گسترده ای بوجود آمده است و باید حرف جدی بزنیم.
 
این فعال سیاسی انگلیس بیان کرد: گروه داعش چیزی برای گفتن برای جوانان اروپایی ندارد، به جز چهره هراسناک و وحشی؛ اگر جوانا اروپایی شروع به تحقیق کرده و مطالعه کنند که منافع شان در پیوستن به این گروه چیست حقایقی بسیاری را به دست خواهند آورد.
 
وی افزود: اگر مغز جوانان در اروپا و جاهای دیگر به خلاقیت منتهی شود و ما نظام مستقل اسلامی را داشته باشیم جوان می تواند تحلیل و تجزیه کند و درست تصمیم بگیرد.
 
شکسپیر با بیان این که رسانه های صهیونیست خیانت های زیادی به اسلام و کرده و این جو اسلام هراسی را به راه انداخته اند، ابراز داشت: همچنین دولت انگلیس و آمریکا خیانت هایی را به اسلام کرده اند.
 
وی یادآورشد: غرب هم نتوانسته است وضعیت را بهتر کند؛ ما به یک بیان شفاف از سوی جوانان غربی نیاز داریم که اسلام را بفهمند و راجه به ارزش های آن صحبت کنند. در غرب باید این فهم بوجود بیاید، مسائل اخلاقی باید در صدر قرار گیرد؛ متانتی که در کلام رهبری و شفافیتی که در آن وجود داشت و توصیه های که به جوانان داشتند به خاطر همین است.
 
شکسپیر خاطرنشان کرد: الان بحث انحطاط اخلاقی افکار را در غرب تهدید می کند، در بحث اقتصادی نیز ما یک جا سود و یک جا ضرر داریم، اگر هنجارهای اخلاقی وجود داشته باشد هیچ گاه شکنجه پذیرفته نمی شود و آنها داعش را به همین خاطر قبول نخواهند کرد.
 
وی یادآورشد: برای این که وضعیت بهتری حاکم شود باید به منافع جوانان غربی بهتر و بیشتر فکر کنیم، برای این کار مطرح شدن یک اسلام مدرن از زبان اسلام شناسان بدون هیچ غرض ورزی می تواند کمک بسیاری بکند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات