۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۴۴۰۸۱
آیت الله نوری همدانی در درس خارج مطرح کرد؛

دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است/ نقش بی بدیل علما و روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی ایام الله دهه مبارک فجر را فرصتی مناسب و ارزنده برای تبیین و بازگوکردن دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: ما نمی توانیم نسبت به این ایام بی تفاوت باشیم.
شروع درس خارج فقه آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید امروز 12بهمن ماه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت این ایام، بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

 
این مرجع تقلید ایام الله دهه مبارک فجر را فرصتی مناسب برای بیان برکات بی مثال انقلاب اسلامی دانست و سخنان مهمی را در این باره متذکر شد.

 

وی به بیان نقش علما و روحانیت در نهضت حضرت امام(ره) و شکل گیری انقلاب اسلامی پرداخت و تاکید کرد: علما در شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام نقش بی بدیلی داشتند و از آغاز همراه ایشان بودند و در نهم بهمن سال 57 نیز در حمایت از ایشان در مسجد اعظم قم تحصنی را برگزار کردند.

 

این مرجع تقلید با بیان این که حضرت امام قلوب مردم را فتح کرد، ابراز داشت: حضور میلیونی مردم در استقبال از حضرت امام(ره) در بازگشت از پاریس نشان دهنده این مطلب بود که ایشان محبوب قلوب بود.

 

وی ارزش های دینی، ولایت فقیه و مردم را سه رکن انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مردم در هر عرصه ای چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب که نیاز به نقش آفرینی آنان بوده، در صحنه حاضر شده اند و وفاداری خود را به انقلاب و آرمان های والای آن نشان داده اند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که ما نمی توانیم نسبت به این ایام بی تفاوت باشیم، تصریح کرد: باید ایام الله دهه مبارک فجر گرامی داشته شود؛ چراکه کار حضرت امام استمرار کار انبیای الهی و نبی مکرم اسلام(ص) بود.

 

این مرجع تقلید همچنین در بخش دیگری از سخنان خود کشتار شیعیان و مردم مظلوم پاکستان را در عملیات تروریستی اخیر محکوم کرد و منشا این گونه جنایات را تعلیمات وهابیت تکفیری دانست./924/پ202/ج

  

ارسال نظرات