۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۴۴۴۷۹
جهت تکمیل ساختمان حوزه علمیه بازفت صورت گرفت؛

کمک 200 میلیون تومانی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با سفر به بخش بازفت، از روند احداث ساختمان حوزه علمیه این بخش بازدید و برای تکمیل هر چه زودتر آن، مبلغ 200 میلیون تومان کمک کرد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با سفر به بخش بازفت، از روند احداث ساختمان حوزه علمیه این بخش بازدید و برای تکمیل هر چه زودتر آن، مبلغ 200 میلیون تومان کمک کرد.
 
وی با حضور در محل ساختمان این حوزه علمیه و بازدید از قسمت های گوناگون آن، روند تکمیل این مجموعه را بسیار کند توصیف کرد و گفت: انتظار بنده این بوده که این ساختمان مراحل پایانی کار خود را طی می کند و این مایه تأسف است.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که این ساختمان باید تا آخر امسال به بهره برداری برسد، ابراز داشت: یکی از نیازهای ضروری این منطقه برای رها شدن از فقر فرهنگی، داشتن حوزه پویا و فعال است و تا این ساختمان شکل نگیرد، نمی شود برای امور بعدی برنامه ریزی کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد از عملکرد پیمانکار این طرح، خواستار کمک دستگاه های مربوطه به این مسأله شد و تصریح کرد: اگر می خواهیم مردم این منطقه را از فقر فرهنگی نجات دهیم، باید حوزه های فعال داشته باشیم و این همکاری همه دستگاه ها و گروه ها را می طلبد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که متولی احداث این حوزه علمیه بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام بوده است، خاطرنشان کرد: با سفر رهبر فرزانه انقلاب به این شهرستان در سال 71، مقرر شد که در قالب طرح برکت کمک های شایانی به این مناطق جهت امور فرهنگی صورت گیرد که متأسفانه از کمک 280 میلیارد تومانی رهبر معظم انقلاب به این منطقه، تنها یک و نیم میلیارد تومان آن در بخش بازفت هزینه و مابقی آن در استان خوزستان صرف امور عمرانی شد.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که محرومیت زدایی از فرهنگ و فکر مردم این منطقه باید در اولویت همه دستگاه ها قرار گیرد، شکل گیری حوزه علمیه در این منطقه را از برکات خداوند متعال برشمرد و افزود: این حوزه در سال های گذشته به طور غیر رسمی فعالیت می کرد اما به لطف خداوند با اخذ مجوز رسمی و ثبت مراحل قانونی آن، دیگر همه شرایط برای توسعه و رشد واقعی آن فراهم است./9457/پ203/ب2
ارسال نظرات