۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۲۴۴۴۸۹
حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز:

علت دشمنی غرب با ایران ارائه سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: علت دشمنی غرب با ایران ارائه سبک زندگی اسلامی در جهان است که با اهداف و منافع جهان غرب تعارض دارد.
حجت الاسلام والمسلمين عسگر ديرباز نماينده مجلس خبرگان رهبري

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، با اشاره به علت دشمنی غرب با جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ریشه مخالفت‌ها و دشمنی کشورهای غربی و سلطه جهانی با نظام جمهوری اسلامی به هویت انقلاب اسلامی ایران باز می گردد.

 

وی با اشاره به اهداف بلند مدت جمهوری اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی ایران در صدد است در عرصه جهانی، منطقه‌ای و داخلی یک سبک زندگی جدید با بینش و فرهنگ جدید به جهان بشریت عرضه کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: غرب و فرهنگ غرب ادعا می‌کند که ما تکامل یافته‌ترین و دقیق‌ترین و صحیح‌ترین فرهنگی هستیم که در کره زمین وجود دارد و اگر ما به چالش آن‌ها برویم فرهنگ و تمدن و سبک زندگی‌ای به نام اسلام داریم.

 

وی با بیان این که بینش اسلامی بر اساس فطرت الهی و انسانی است، اظهار داشت: این مسأله خود به خود جایگاه خود را در بین جوامع غیر اسلامی باز می‌کند و فراوانی خود را نشان می‌دهد و در این صورت در موارد زیادی با منافع مستکبران و آینده اقتصادی و سیاسی و سلطه فرهنگی آنان با تعارض و تضاد قرار می‌گیرد.

 

حجت االاسلام والمسلمین دیرباز گفت: غرب برای دفاع از موقعیت و جایگاه و در اصل از موجودیت خود، مجبور به مقابله با نظام جمهوری اسلامی است و از هر راهی که بتوانند و توانش را داشته باشند، انقلاب اسلامی را تضعیف و تخریب و تحریم کرده و به تمام آموزه‌های دین اسلام شبهه وارد کرده و به هر امری که برای انقلاب اسلامی حساس است، حمله کرده و سعی می‌کنند تا آن‌ها را از بین ببرد.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: دشمنی مستکبران با کشور ما طبیعی است چراکه می خواهند از هر آنچه دارند از حیات و زندگی و موجودیت خود که در معرض نابودی است، دفاع ‌کنند.

 

وی به نزدیکی شکست دشمنان الهی در این نبرد حق علیه باطل خبر داد و افزود: نفوذ اسلام و اسلام‌خواهی در جهان سبب شده است تا سلطه استعمارگران بر مردم مستضعف در جهان کاسته شود و قدرت و نفوذ آنان و تاثیرگذاری‌شان بر امور جهان کم‌رنگ شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان ثمرات انقلاب اسلامی، ادامه داد: کشور ما با کارهای تبلیغی خود، قدم به فرامرزها گذاشته و فرهنگ و فکر و اندیشه‌اش محدود در داخل کشور نمانده است.

 

وی افزود: امروز ایران اسلامی ما در گوشه گوشه جهان دارای جایگاه است به عنوان مثال در لبنان و سوریه و عراق و افغانستان و بخش‌هایی از عربستان و آسیای میانه و جنوب شرقی و آمریکای لاتین و حتی خود اروپا و آمریکا و استرالیا، دارای طرفدارانی است.

 

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وحشت دولت‌های غربی از گسترش تفکر اسلامی انقلابی کشورمان در جهان، اظهار داشت: سلطه جهانی از اینکه می‌بیند ایران در عمق قلب‌ها نفوذ می‌کند و در حال گسترش است و در جهان برای خود توانسته جایگاهی به دست آورد، در رعب و وحشت است./936/ت302/ب4

ارسال نظرات