۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۴۷۱۲۶
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور:

توسعه راهیان نور در طول سال خواسته رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: مقام معظم رهبری درخواست توسعه راهیان نور در طول سال و موضوعاتی که ناظر بر معرفت‌افزایی می‌شود را داشتند که در این راستا اقداماتی صورت گرفته است.
اديبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری راهیان نور که در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد، گفت: دوران دفاع مقدس در مقابله با استکباری که ندای آزادی ملل مختلف را خاموش می‌کرد پدیده عجیبی بود که به ملت‌های دنیا درس بی‌نظیری داد.

 

وی افزود: با ابتکار بی‌نظیر و خلاقیت رزمندگان مومن کارهای بزرگی در اداره دفاع مقدس انجام شد، ما هر چه به دوران اواسط و انتهای جنگ می‌رسیدیم مدیریت جنگ بهتر می‌شد.

 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه گفت: پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس سبب صدور انقلاب اسلامی استکبار ستیز شد جوانان با اتکا به نیروی الهی این مهم را رقم زدند که استمرار آن می‌تواند زمینه‌ساز تحولات عظیمی در کشور باشد.

 

ادیبی با اشاره به این‌که ملت ایران عزت خود را از دوران دفاع مقدس گرفت، عنوان کرد: کاری که در حال حاضر در راهیان نور انجام می‌گیرد برای بصیرت و معنویت‌افزایی ملت ایران صورت می‌گیرد، حتی ملت‌های آزاده دنیا با حضور خود در راهیان نور چگونگی استقلال و مبارزه با ظلم و استکبار را بررسی می‌کنند.

 

وی افزود: «ما می توانیم» به عنوان شعار محوری راهیان نور سال جاری به عنوان تداعی تجربیات دوران دفاع مقدس با اتکا به جوانان مومن کشور بوده است، ملت ایران به دنیا نشان داد که ما قادر هستیم با وجود سختی توانایی خود را به نمایش بگذاریم.

 

ادیبی در ارتباط با راهیان نور اظهار داشت: راهیان نور به عنوان مجموعه توانمند فرهنگی آماده پذیرش حضور داوطلبانه ملت علاقه‌مند به ویژه جوانان که به دنبال کسب معارف دوران دفاع مقدس هستند، می‌باشد.

 

آمار حضور بیش از 4 میلیون نفر در راهیان نور نشان از علاقه مردم به دوران دفاع مقدس است

 

ادیبی با اشاره به نهضت تربیتی راهیان نور بیان داشت: حضور آماری بیش از 4 میلیون نفر در راهیان نور نشان از این دارد که جوانان علاقه دارند ببینند چه عاملی سبب پیروزی این نظام در دوران دفاع مقدس شده است.

 

وی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در راهیان نور سال گذشته، گفت: راهیان نور با بیان سبک زندگی رزمندگان سبب ایجاد روحیه مقاومت در جوانان می‌شود در راهیان نور یکی از درخواست‌های مردم این است فرهنگ جهاد و شهادت را خوب بشناسند.

 

دبیر مرکزی ستاد راهیان نور کشور در ادامه عنوان کرد: چند قرارگاه اجرایی و عملیاتی در سطوح مختلف سپاه  و بسیج که 95 درصد اعزام ها را برعهده دارد، راهیان نور ارتش، نیروی انتظامی، راهیان نور رسانه ای صدا و سیما و  جهاد سازندگی در راهیان نور حضور دارند.

 

ادیبی افزود: در گذشته استان خوزستان را به عنوان مکان اعزام راهیان نور داشتیم اما امروز استان ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی دو استان هرمزگان و بوشهر هم به راهیان نور افزوده شدند، هر منطقه عملیاتی ما دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

 

توسعه و معرفت‌افزایی راهیان نور درخواست مقام معظم رهبری است

 

وی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در راهیان نور سال گذشته عنوان کرد: مقام معظم رهبری درخواست توسعه راهیان نور در طول سال و موضوعاتی که ناظر بر معرفت‌افزایی شود داشتند که در این راستا  اقداماتی صورت گرفته است.

 

دبیر مرکزی ستاد راهیان نور کشور افزود: در یادمان‌ها با حضور راویان و مبلغان به نشر دوران دفاع مقدس پرداخته و در مناطق اسکان نمایش‌های رزمی و فرهنگی را خواهیم داشت، همچنین کتاب‌های ویژه در اختیار مردم قرار می‌گیرد حدود 25 هزار عضو داوطلب خدمت طی 10 تا 12 روز در یادمان‌ها حضور خواهند داشت.

 

ادیبی اظهار داشت: اقدامات امنیتی و نظامی مانند سالهای گذشته انجام می‌شود، در حوزه رسانه بیش از 80 خبرنگار داوطلب در یادمان‌ها مستقر خواهند بود تا اخبار را دقیق و به روز منعکس کنند.

 

80 درصد شرکت کنندگان در راهیان نور جوانان 15 تا 20 ساله هستند

 

وی گفت: تقریبا حدود 80 درصد سن شرکت کنندگان در راهیان نور جوانان 15 تا 20 ساله هستند، طرح هما به عنوان هدایت، مشاوره و اطلاع رسانی و طرح امداد یاور در مدیریت حوادث راهیان نور خواهیم داشت، اردوهای جهادی، ایستگاه‌های صلواتی، جشنواره ره‌آورد سرزمین نور از دیگر برنامه‌های اجرایی خواهد بود.

 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور خاطرنشان کرد: در روز ملی راهیان نور ویژه برنامه‌ دیدار در شهر خرمشهر با حضور ریاست جمهوری و چند تن از مراجع عظام خواهیم داشت.

 

شایان ذکر است که در ابتدای این نشست از دو تابلو که در یکی از آنها شعار سال راهیان نور تحت عنوان «ما می‌توانیم» و تابلوی دیگر که اسامی 7 شهید محوری حماسه بزرگ فرهنگی راهیان نور با نام‌های شهید نادر مهدوی، شهید طیبه‌ واعظی، شهید بهرام آریافر، شهید علی الله دادی،  شهید منصور وطن‌پور، شهید حجت الاسلام سید یونس رودباری، شهید جهادگر علی فارسی رونمایی شد./807/پ201/ب4

ارسال نظرات