۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۴۷۶۹۶
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

مبلغان با هجمه های رسانه ای دشمن مقابله کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بر مقابله مبلغان با هجمه های ارتباطی و رسانه ای دشمن تأکید کرد و گفت: در دورانی که هجمه های ارتباطی دشمن در دنیا بسیار زیاد است، غفلت مبلغان و مشغول بودن مختص به درس جایز نیست.
قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، سخنران برجسته حوزه علمیه، شب گذشته در پنجمین جلسه دوره آموزشی انتقال تجارب تبلیغی که در سالن همایش مدرسه علمیه فیضیه و با حضور پرشور طلاب برگزار شد به تبیین هنر منبرداری در تبلیغ پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که بهترین مردم کره زمین مبلغان هستند، گفت: مبلغان برای رفتن به تبلیغ بدون هیچ دعوتی تلاش کنند و کسی که در خانه نشسته و دعوتش می‏کنند و بدون هیچ تلاشی و با راحتی کامل به تبلیغ می‏رود شامل دعای خداوند نمی‏شود.

 

وی با اشاره به رابطه غفلت در تبلیغ با هجمه ارتباطی گفت: غافل بودن مبلغان و مشغول بودن مختص به درس در این زمان که هجمه‏های ارتباطی در دنیا زیاد است جایز نیست، باید به امر تبلیغ اهتمام ورزید تا بتوان در مقابل هجمه‏های تبلیغات منفی مقابله کرد.

 

وی به بی‏استفاده ماندن برخی از دروس در حوزه اشاره کرد و گفت: در حوزه امروز درس‏های خوانده می‏شود که نه واجب است نه مستحب و نه مشکل فرد را حل می‏کند و نه مشکلی از جامعه و این علم بی‏فایده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: مبلغ باید در کلام خود مطابق با قرآن سخن بگوید و هر سخنی که گفته می‏شود به قرآن عرضه کند.

 

این استاد تفسیر با اشاره به اصول تبلیغ گفت: همانطور که فقه اصول دارد تبلیغ هم اصول دارد که باید به اصول تبلیغ به درستی رعایت شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به هنر در سخن خاطرنشان کرد: باید در سخن به گونه‏ای سخن گفت که حتی حرف‏های ناپسند را هم با هنرمندی بیان کرد تا موجب کج ذهنی مخاطب نشود./978/پ202/ی

ارسال نظرات