۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۴۹۲۸۷
امام جمعه شهرری:

رزمایش پیامبر اعظم نشان دهنده اقتدار نظام و عامل بازدارنده دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: رزمایش پیامبر اعظم سپاه پاسداران نشان دهنده اقتدار نظام اسلامی و بازدارنده دشمن است تا نتواند گزینه خود را از زیر میز روی میز آورد.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: امیرمومنان(ع) در باب تقوا می‌فرمایند: ای مردم تقوای خدا را پیشه کرده و از خدا بترسید صبر بر تقوا بسیار آسان اما صبر بر عذاب الهی بسیار سخت است.

 

وی افزود: خداوند در قرآن صفت عذاب را با کلمات بسیار سخت مانند عذاب الیم، عذاب خلد و عذاب واسع بیان کرده که هر کدام نوعی عذاب بسیار سخت بر گناهکاران است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به دعایی در مکارم الاخلاق عنوان کرد: امام در این دعا از خداوند می‌خواهد که نیت خالص او را کامل و گسترش داده و آن را از همه آلودگی ها به ویژه ریا حفظ کند.

 

ثبات نیت خالص برکت و آثار فراوانی دارد

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: حضرت امام سجاد(ع) در یکی از دعاهای صحیفه سجادیه می‌فرماید: خدایا کمک کن نیت من در راه بندگی تو دچار لرزش نشود، این خواسته حضرت می‌تواند برترین نیت را ثابت کند اگر ما موفق شویم نیت خالص خود را ثابت کنیم در زندگی برکات و آثار فراوانی خواهیم داشت.

 

وی در ادامه گفت: پیامبر(ص) فرمودند: ای مردم خدا با جسم‌ها، حسب و نسب و ثروت شما کار ندارد بلکه با دل‌های شما کار دارد که چقدر وابسته، عاشق خداوند بوده و از کینه و حسد و آلودگی ها پاک است، امید که دلهای ما به بزرگترین گناه که شرک و ریا است آلوده نشود.

 

امام جمعه شهرری در خطبه‌های دوم نماز جمعه ضمن دعوت مجدد مردم به تقوای الهی با اشاره به ایام فاطمیه عنوان کرد: باید منش و روش زندگی حضرت فاطمه(س) الگوی ما باشد ائمه معصومان(ع) به حضرت زهرا(س) عشق ورزیده و فلسفه وجودی خود را از ایشان می‌دانستند.

 

وی افزود: امام حسن(ع) عسکری(ع) درباره حضرت فاطمه زهرا(ع) می‌فرمایند: ما حجت بر مردم و حضرت فاطمه(ع) حجت خدا برما است، ما باید با الگو و اسوه حضرت ولی‌عصر(عج) بیشتر ارتباط برقرار کرده و در صبر، استقامت، عفاف و حجاب، شهامت و شجاعت از او درس زندگی فرا بگیریم.

 

عصمت حضرت زهرا به دلیل رضایت خدا، پیامبر و ولی خدا از ایشان بود

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه گفت: این که حضرت زهرا(س) دارای ملکه عصمت شدند به این دلیل بود که خدا، پیامبر(ص) و ولی خدا از او راضی بودند اگر کسی بتواند رضایت خدا، پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) را داشته باشد انسان موفقی است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به پرهیز ار اختلاف در عزدارای‌های ایام فاطمیه اظهار داشت: ما بیش از هر زمان باید از اختلافات در هنگام عزاداری دوری کنیم زیرا حفظ تشیع به دور بودن از اختلافات است ما باید روضه خوانده و به مظلومیت حضرت زهرا(س) گریه کنیم اما نباید زمینه اختلاف را فراهم کنیم.

 

به نفع مسؤولان است که خود را از حوزه علمیه و مراجع دور نگه ندارند

 

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به شهر قم بیان داشت: رییس جمهور در سفر خود به شهر قم با استقبال گرم مراجع و مردم روبرو شدند، به نفع مسؤولان است که خود را از حوزه علمیه و مراجع دور نگه ندارند زیرا آنها نائبان امام زمان(عج) و حرف‌هایشان مشفقانه است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: مراجع ضمن تشکر از خدمات دولت از این دستگاه اجرایی خواسته‌هایی نیز داشتند که همان خواسته و دغدغه مردم درباره برطرف کردن مشکلات و گرفتاری‌های زندگی مردم است، امید که دولت خواسته‌های مردم را در سرلوحه کارهای خود قرار داده و آنچه را در توان دارند حل کنند.

 

قرآن تزکیه را بر تعلیم مقدم می‌داند

 

امام جمعه شهرری با اشاره به 8 اسفند سالروز امور ترببیتی و تربیت اسلامی عنوان کرد: در مکتب و شریعت اسلام پرورش مقدم بر تعلیم است روح آموزش را پرورش تشکیل می‌دهد اگر ما تربیت را از دانش آوزان بگیریم مانند شمشیر به دست زنگی دادن است، قرآن کریم نیز تزکیه را بر تعلیم مقدم می‌داند و چند جا به آن اشاره کرده است.

 

وی ضمن تبریک این روز افزود: در پرونده اعمال شما 400 شهید معلم تربیتی است توقع این است که دین و باورهای دینی را به عمق جان بچه ها برسانید، مدیران و معلمان آموزش و پرورش با هم این کار را انجام دهند، قبل از این که به تعلیم دیگران بپردازید باید خود شما از عمق دینی برخوردار باشید.

 

امام راحل در سیاست خارجی به استکبارستیزی و در سیاست داخلی با محرومیت زدایی بسیار توجه داشتند

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام(ره) ابراز کرد: کمیته امداد از جمله نهادهایی است که در روزهای نخستین انقلاب با هدف توجه به نیازمندان تاسیس شد، امام راحل در سیاست خارجی به استکبارستیزی و در سیاست داخلی با محرومیت زدایی بسیار توجه داشتند که امروز هم مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه ایشان هستند.

 

 امام جمعه شهرری با اشاره به این‌که کمک به نیازمندان از وظایف ما است، افزود: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم مستمندان را در زندگی خود کمک و شریک زندگی خود کنیم، کارهای نوروز مطابق با شرع و حفظ حرمت ایام فاطمیه انجام دهیم.

 

رزمایش پیامبر اعظم نشان دهنده اقتدار نظام اسلامی و بازدارنده دشمن است

 

وی با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم سپاه پاسداران در آب‌های کشور و بین المللی اظهار داشت: این مانورها نشان دهنده اقتدار نظام اسلامی و بازدارنده دشمن است تا نتواند گزینه خود را از زیر میز روی میز آورند، مقام معظم رهبری به شما سلام و خداقوت فرمودند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره حوادث عرصه خارجی گفت: دو کشور عراق و سوریه با وجود این‌که نزدیک به 200 هزار شهید دادند اما توفیقات و پیروزی‌های خوبی حاصل شده است مردم بحرین نیز علی‌رغم سرکوبی از ناحیه جلادان ایستادگی می کنند.

 

امام جمعه شهرری با آفرین گفتن به مردم یمن بیان داشت: مردم یمن با اینکه آمریکا و عربستان تلاش می‌کنند این انقلاب را شکست دهند در حفظ و صیانت از انقلاب خود خوب ایستادند، امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: کسی که صبر و مقاومت می‌کند حتما پیروز خواهد شد اگر چه زمان به طول انجامد، امید که جشن پیروزی در این کشورها برپا شود./807/پ201/ب4

ارسال نظرات