۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۵۰۱۷۸
آیت الله نعیم‌آبادی:

اسلام پرچمدار حس مسؤولیت نسبت به هم نوعان است

آیت الله نعیم غلامعلی نعیم آبادی در گردهمایی مسؤولان و مؤثران شهرستان دامغان گفت: اسلام پرچمدار حس مسؤولیت نسبت به هم نوعان است، آن‌گونه‌ که در دعا و عبادات و حتی در فرائضی همچون نماز بر اهمیت اجتماع و دوری از فرهنگ فردیت تأکید دارد.
انجمن توسعه دامغان-آيت الله نعيم آبادي  1 انجمن توسعه دامغان-آيت الله نعيم آبادي  1 انجمن توسعه پايدار دامغان انجمن توسعه پايدار دامغان انجمن توسعه پايدار دامغان انجمن توسعه پايدار دامغان انجمن توسعه پايدار دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان شب گذشته در دومین همایش بزرگ انجمن توسعه پایدار شهرستان دامغان که با حضور فرماندار، نماینده مجلس، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان ادوار گذشته مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مؤثران، شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این شهرستان مقیم پایتخت، در محل تالار الماس هتل فردوسی تهران برگزار شد، اظهار داشت: کسی که دغدغه‌اش حل مشکلات جامعه اسلامی نباشد از این جامعه نیست.

 

امام جمعه بندر‌عباس افزود: دو جریان فکری می‌تواند در هر جامعه‌ای جاری باشد، یک تفکر بی‌اعتنایی به مشکلات جامعه و دیگران و دوم عمل به تفکری که هم در دین ما و هم در کلام شعرا و مفاخر ملی ایران اسلامی موج می‌زند، که همانا بی‌قراری تمامی اعضاء جامعه انسانی در مقابل درد و رنج یکایک افراد آن است.

 

وی با بیان اینکه در نمازمان که خود آموزه‌ای از درگاه حضرت حق است، به خداوند می‌گوییم، فقط از تو کمک می‌خواهیم، نه فقط از تو کمک می‌خواهم و یا می‌خوانیم، ما را هدایت کن و نه من را هدایت کن و خاطر‌نشان کرد: دین ما بی‌تفاوتی درباب مشکلات دیگر مسلمانان را برنمی‌تابد و حتی می‌گوید، آنکه به درخواست کمک غیرمسلمانی اعتنا نکند مسلمان نیست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فرهنگ فردیت ضربه سنگینی را به بشریت وارد کرده است، تصریح کرد: از کاخ‌های مخروبه خود‌کامگان دیروز تا قتل و کشتار‌ها و انواع مفاسدی که جوامع انسانی به‌ویژه غرب را آلوده کرده‌ است همگی ناشی از فرهنگ فردیت و پایمال کردن حقوق دیگران برای رشد ظاهری و منافع مادی است.

 

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به موضوع تآسیس صندوق قرض الحسنه مؤثران مقیم مرکز شهرستان دامغان با هدف توسعه اشتغال پایدار در این شهرستان، گفت: قرض الحسنه از سنت‌های راهگشا و تأثیر‌گذار اسلامی است که در درگاه خداوند ثوابی بالا‌تر از انفاق و کمک بلاعوض دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: تجارب متعدد نشان داده که قرض الحسنه در میدان حل مشکلات جامعه اسلامی و جوامع بشری از کمک‌ بلاعوض کارآمد‌تر است، زیرا این نوع کمک و انفاق در بسیاری از مواقع روحیه کار را از بین می‌برد و تلاش و کوشش را کمرنگ می‌کند.

 

حمایت از سرمایه‌گذاری هدف مشترک همه مسؤولان شهرستان دامغان است

 

علی اصغر مجد، فرماندار شهرستان دامغان نیز در این گردهمایی هدف از برگزاری این مجموعه همایش‌ها و هدف مشترک همه مسؤولان شهرستان دامغان را حمایت از سرمایه‌گذاران و اصل سرمایه‌گذاری با هدف رونق و اشتغال‌زایی در این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: کارگروهی با همین اهداف در فرمانداری دامغان شکل‌گرفته که طرح‌ها در آن رصد می‌شود و موانع و مشکلات اداری مقابل سرمایه‌گذاران ‌را در سظح شهرستان مرتفع کنیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 166 واحد تولیدی در سطح شهرستان دامغان فعالیت می‌کنند که 50 واحد از آنها در شهرک‌های صنعتی شهر دامغان و صیدآباد قرار دارد و مجموعا سه هزار و 440 نفر در این واحد‌ها مشغول به‌کارند، افزود: 106 واحد معدنی فعال در شهرستان دامغان وجود دارد که زمینه اشتغال یک هزار و 868 نفر را فراهم کرده است.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان به بهره‌برداری رسیدن برخی واحد‌های صنعتی در حال ساخت را گامی بلند در جهت کاهش مشکل بیکاری و پویایی بیش از پیش اقتصاد این شهرستان دانست و گفت: پروژه بزرگ فولاد کویر با 65 درصد پیشرفت، خودرو سازی متین با قریب به 50 درصد، بیواتانول با 40 درصد و کارخانه تولید خوراک دام و طیور با 90 درصد پیشرفت فیزیکی به‌همراه نیروگاه سیکل ترکیبی و کارخانه تولید سیمان از جمله این طرح‌های در حال اجرا هستند.

 

فرماندار دامغان بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان به‌ویژه محصول استراتژیک پسته را از لازمه‌های رشد و شکوفایی بیشتر این خطه برشمرد و اذعان کرد: پسته از منظر ارزش ریالی و اشتغال زایی جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد شهرستان دامغان دارد، به‌نحوی‌که از مجموع 30 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی این شهرستان 17 هزار هکتار را باغات پسته تشکیل می‌دهد.

 

مجد یادآور شد: در سال‌جاری از هر هکتار باغات پسته به‌طور میانگین سه تن محصول برداشت شد و در مجموع پنج هزار نفر، یعنی 20 نفر را به‌‌ازای هرهکتار مشغول به‌کار کرد، 37 هزار تن پسته دامغان با ارزش تقریبی 500 میلیارد تومان، توسط چهار هزار و 900 نفر بهره‌بردار تولید شد.

 

وی رقم 23 میلیارد تومانی کل اعتبارات بخش‌های مختلف شهرستان در طول سال سال‌جاری را در برابر درآمد 500 میلیارد تومانی محصول پسته دامغان، رقم بسیار ناچیزی خواند و خاطر‌نشان کرد: اما متأسفانه ما آثار مثبت چنین درآمد و ارزش افزوده‌ای را در شهرستان مشاهده نمی‌کنیم، از این رو باید در چنین جلساتی ظرفیت‌ها و مزیت‌ها را در جهت توسعه، پیشرفت و تعالی شهرستان استفاده کنیم.

 

سالانه 20 میلیون زائر حرم رضوی از دامغان عبور می‌کنند  

 

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان، زمینه ارائه خدمات جاده‌ای را از مزیت‌های مطلوب این شهرستان برشمرد و با اشاره به عبور سالانه 20 میلیون زائر رضوی از دامغان، اظهار داشت: در حال حاضر چهار مرکز خدماتی رفاهی در حومه و فواصل نزدیک به شهر دامغان داریم که به‌طور متوسط برای 100 نفر اشتغال دائمی ایجاد کرده است.

 

فرماندار دامغان اضافه کرد: با توجه به حجم مسافرت‌ها و کثرت مسافران و زائران حرم رضوی که از شهرستان دامغان می‌گذرند، اگر بتوانیم با جذب سرمایه‌گذاران این مراکز رفاهی و خدماتی را افزایش دهیم؛ بی‌تردید زمینه ارائه خدمات بهتر به مسافران و اشتغال‌زایی را برای این شهرمان به‌دنبال دارد.

 

مجد با یادآوری واقع شدن دامغان در تقاطع محور‌های اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، تصریح کرد: 965 کیلومتر از راه‌های استان سمنان در حوزه جغرافیایی شهرستان دامغان قرار دارد که بر اساس اعلام اداره کل راه و ترابری بیشتر از سایر شهرستان‌های استان سمنان است.

 

وی با اشاره به اینکه 100 کیلومتر از این راه‌ها در دست اقدام است که در طول سال‌جاری 9 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده، افزود: درباره 10 کیلومتر باقیمانده از آسفالت محور گلوگاه، جاده‌های دامغان به جندق و چشمه علی به فولاد محله پیش بینی‌های خوبی صورت گرفته و اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 700 میلیون تومان برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

 

مسؤولان باید از بروکراسی اداری فاصله بگیرند و به مردم نزدیکتر شوند

 

عبد‌الرحمان رستمیان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته جهت تداوم حرکت این انجمن، اظهار داشت: مسؤولان باید از بروکراسی اداری فاصله بگیرند و با نزدیک شدن به مردم از نیازمندی‌ و توانمندی‌های هرمنطقه آگاه شوند و برای رفع این چالش‌ها و موانع تلاش و کوشش کنند.

 

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هدف همه ما مسؤولان، مدیران و مؤثران شهرستان دامغان باید ارتقاء و پیشرفت شهرمان باشد، دامغان عظمتی بسیار بیش از آنچه امروز هست دارد؛ فرهنگ و تمدن غنی، منابع طبیعی سرشار و متنوع، واقع شدن در مرکز کریدور شمال جنوب و شرق به غرب کشور، وجود منطقه ویژه اقتصادی، محصولات استراتژیک کشاورزی و معدنی و جاذبه‌های فراوان تاریخی و گردشگری تنها بخشی از ظرفیت این شهرستان برای توسعه پایدار است.

 

رستمیان با تأکید بر استفاده از استعداد‌های جوان، مدیران و مؤثران بزرگ دامغانی در سراسر کشور و حضور خیران نیک اندیش در راستای رفع نیاز‌ها و چالش‌های پیش‌روی مردم ولایتمدار دامغان، خاطر‌نشان کرد: در سال جاری به‌واسطه تصویب قانون کاربردی تبصره 22 ماده 180 توانستیم نحوه هزینه بیش از 50 درصد بودجه دامغان را در شهرستان تصمیم گیری کنیم و در سال 94 نیز از محل همین قانون مبلغی بالغ بر 15 میلیارد تومان به شهرستان دامغان اختصاص می‌یابد که با مدیریت صحیح در هزینه آن، می‌توانیم به روند پیشرفت شهرمان سرعت بدهیم.

 

گفتنی است، در این همایش آقایان علی‌آبادی، محمود‌زاده و کلایی از اعضای هیئت مدیره انجمن توسعه پایدار شهرستان دامغان (مؤثران دامغانی مقیم مرکز) توضیحاتی را در باب فعالیت‌های انجام شده از جمله ثبت قانونی انجمن و اخذ مجوز صندوق قرض الحسنه و واریز 250 میلیون تومان از سوی برخی از سوی اعضای هیئت مدیره این انجمن به حساب این صندوق به‌عنوان سرمایه اولیه ارائه کردند و سپس حاضران و مؤثران شرکت کننده در این همایش به بیان نظرات، سؤالات و انتقادات خود پرداختند./977/پ201/ش

ارسال نظرات