۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۲۵۱۸۳۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

هویت و اساس شکل گیری نظام و انقلاب به اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب بر اسلام و حفظ اسلامیت نظام تصریح کرد: همه حقیقت، ماندگاری و فلسفه وجودی ما در این نظام به پایبندی و ایستادگی ما به احکام و دستورات الهی است؛ چرا که هویت و اساس شکل گیری نظام و انقلاب به اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه پنج شنبه، 21 اسفندماه، در آستانه روز گرامی داشت شهدا و در یادواره نخستین شهید روحانی این استان، شهید حجت الاسلام خداداد کریمی و شهدای روحانی شهرستان بن که در حسینیه شهدای شهر وردنجان برگزار شد، یادآوری رشادت مردی‌های شهدا در هشت سال دفاع مقدس را اقتضاء این گونه محافل دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: شاید آنچه که در این جلسات از شهید و شهادت برای شما مردم شهید پرور و پرورش یافته در مکتب شهادت بیان می‌شود تازه نباشد، اما آنقدر این مطالب گرانقدر و عظیم هستند که هر قدر گفته و تذکر داده شود باز زنده است.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که مسأله شهادت همه ابعاد زندگی انسان را در بر می‌گیرد، افزود: در فرهنگ اسلام، شهادت و شهادت طلبی تنها در میدان رزم حضور یافتن و جان خود در آن راه فدا کردن که به یقین شهادت در آن عرصه در اوج عزت است، خلاصه نمی‌شود بلکه فرهنگ شهادت طلبی در همه عرصه‌های زندگی انسان مسلمان حاکم است و رمز ماندگاری و جاودانگی شهیدان نیز در سایه همین باور و فرهنگ ارزشمند بود.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که انسان مؤمن در همه لحظات زندگی آرزویش این است که با اجر و منزلت شهید از دنیا برود، گفت: حدیثی از پیامبر اکرم(ص) می فرماید که «هر کس صادقانه از خدا طلب شهادت کند اما در عرصه رزم نمیرد، شهید جان داده است»، بیانگر عظمت و جایگاه شهادت در فرهنگ اسلام است که هر کس با صداقت از خدای متعال طلب شهادت کند پرورگار متعال او را در جایگاه و منزلت شهدا قرار می‌دهد.
 
این مقام مسؤول در تبیین هر چه بهتر این مسأله مهم افزود: طلب شهادت همراه با صداقت یعنی آن که انسان برای شهادت و کشته شدن در راه خدا باید همه زمینه‌های این مسأله مهم را در خودش فراهم کند.
 
وی زندگی همراه با نماز شب، شب زنده داری، انجام واجبات، ترک محرمات، انس با قرآن و دعا را زمینه ساز شهادتی صادقانه برای انسان دانست و تصریح کرد: اگر هزاران میلیون بار از خدا بخواهیم که ما را در منزلت شهدا قرار بدهد و شهید بشویم اما در برابر خدای متعال بی‌باک، اهل تسامح و تساهل، بی‌توجه نسبت به احکام الهی و همنشین با هر انسانی باشیم؛ به یقین این با فرهنگ صداقت در شهادت همخوانی ندارد.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که شهدا با علم و عمل خود به استقبال شهادت رفتند، این مهم را در وصیت نامه شهدا محسوس و نمایانگر دانست و گفت: امروز به برکت خون شهدا، رزم صادقانه رزمندگان و جهاد مردان خدا، بصیرت و هوشیاری ملت ایران و رهبری بیدار و بصیر امام راحل نظام اسلامی شکل گرفته است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که عرصه شهادت طلبی در نظام اسلامی به نوع بصیرت ما بستگی دارد، افزود: کسانی امروز در نظام اسلامی شهادت طلب هستند که اهل بصیرت و جهادگری در راه خدا باشند، دوست را از دشمن، فتنه، انحراف و دام های دشمن را به درستی تشخیص بدهند و در راه درست خدا، پیامبر(ص)، اهل بیت و ولایت فقیه محکم و استوار قرار بگیرند.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب بر اسلام و حفظ اسلامیت نظام تصریح کرد: همه حقیقت، ماندگاری و فلسفه وجودی ما در این نظام به پایبندی و ایستادگی ما به احکام و دستورات الهی است؛ چرا که هویت و اساس شکل گیری نظام و انقلاب به اسلام است.
 
این مقام مسؤول افزود: همه‌ ملت ایران و همچنین مسؤولان نظام اسلامی باید همواره به اسلام و ارزش‌های اسلامی افتخار کنند؛ چرا که ایستادگی و اقتدار ملت ایران به برکت ایمان اسلامی بوده و خواهد بود.
 
وی با تأکید بر این که در احکام اسلامی نمی‌شود جزئی نگری کرد، گفت: جامعیت اسلام در همه عرصه ها به ویژه عرصه سیاسی و اقتصادی باید مدنظر یک مسلمان باشد؛ چرا که نمی توان گفت من مسلمان هستم اما با ولایت و رهنمودهای ولی فقیه جانشین امام عصر(عج) که حکم و فرمان او حجت الهی است کاری ندارم و یا در مسأله اقتصاد مقاومتی و تصمیم گیری ها راه و جناح خود را دنبال خواهم کرد، به یقین این ها با اسلام جامع سازگار نیست.
 
امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: در معارف اسلامی، چیزی به نام دین حداقلی نداریم و باید تحقق همه اجزاء اسلام و تحقق کامل دین مبین را هدف قرار داد و در این مسیر تلاش و حرکت رو به پیشرفت انجام داد./9457/د101/ب2
ارسال نظرات