۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۵۱۸۹۴
آیت‌الله علم‌الهدی:

برخی جریان‌ها به اسم تغییر رفتار نظام به دنبال تغییر اصل نظامند/ انتخاب رییس خبرگان هوشمندانه و معنادار بود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علم‌الهدی گفت: یک سری جریان‌های سیاسی حرکت‌های ضد نظام خود را توجیه می‌کنند، نظام و رهبری را تضعیف می‌کنند، در فضای مجازی و روزنامه‌های خود اصول انقلاب را تضعیف می‌کنند و بعد که می‌گوییم چرا با نظام مخالفت می‌کنید، می‌گویند «ما نظرمان تغییر نظام نیست، نظر ما تغییر رفتار است نه تغییر نظام.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس با اشاره به روز 22 اسفندماه که به‌عنوان روز شهید نام‌گذاری شده، گفت: این روز، روزی است که به نام مقام شهید نام‌گذاری شده و سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز هست.

 

فقهای خبرگان نشان دادند ذره‌ای زاویه با نظام و رهبری را تحمل نمی‌کنند

 

وی به انتخابات رییس مجلس خبرگان اشاره کرد و آن را یک نماد ارزشی خواند و ادامه داد: انتخابات رییس خبرگان رهبری، هوشمندانه و معنادار انجام گرفت، فقهای خبرگان، نمایندگان ملت و مردم نشان دادند که در برابر فشارهای بیرونی تأثیرپذیر نیستند و ذره‌ای زاویه با نظام و رهبری را تحمل نمی‌کنند.

 

امام‌ جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که مجلس خبرگان رهبری، نهادی است که هم در جهت تداوم اهداف مقدس انقلاب و هم در جهت حفظ اسلامیت و مشروعیت نظام تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: فقهای خبرگان افزون بر وجهه فقاهت خود، عناصر سابقه‌دار در جریان انقلاب و از یاران دیرین امام بزرگوار بوده‌اند.

 

آیت‌الله یزدی، سرباز و خدمتگزار انقلاب و امام بود

 

وی تصریح کرد: این افراد، کسانی بودند که از آغاز نهضت امام در کنار ایشان بودند، جریان انقلاب را تا به امروز رصد و دنبال کرده‌اند، از این‌جهت، آیت‌الله یزدی که از یاران صدیق امام از ابتدای نهضت تا دوران تبعید و زندان‌های طاغوت بود، جایگزین فقیه انقلابی همچون مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی شد؛ وی از ابتدای پیروزی انقلاب در کنار امام و رهبری به‌عنوان یک سرباز فداکار و خدمتگزار در تمام شرایط، خالصانه خدمت کرد.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به انتقال مطالب اعضای خبرگان نسبت به نگرانی‌های اقتصادی و فرهنگی به رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: ایشان همواره در دیدار با نخبگان، راهبردهای اصلی، اساسی و ریشه‌ای نظام و انقلاب را ارائه می‌دهند؛ در فرمایشات دیروز خود نیز در دیدار با خبرگان رهبری به جریان‌های فکری منحرفی که در جامعه وجود دارد، اشاره کردند.

 

نگاه حداقلی به دین در زندگی یک تفکر انحرافی است

 

وی با بیان این‌که امروز در جامعه با سه جریان فکری انحرافی روبرو هستیم که به‌عنوان نتیجه تهاجم فرهنگ دشمن به وجود آمده، گفت: جریان اول می‌گویند ما جمهوری اسلامی داریم، اسلام یک مکتب وسیع، پهناور و گسترده است و ما باید در تحقق نظام اسلامی به حداقلی که با پسندها، سلیقه‌ها، سیاست‌ها، منافع و شرایط مختلف افراد و جریان‌ها تطبیق کند، اکتفا کنیم، اسم آن را نیز اکتفای دین حداقلی گذاشته‌اند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از چنین نگاهی به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی، تأکید کرد: آنان می‌گویند نیاز نیست شعارها و ارزش‌های عظیم، گسترده و ناب اسلام را در نقطه اوج داشته باشیم، نظام جمهوری اسلامی ما باید حداقلی باشد که رهبر معظم انقلاب در مقابل این تفکر موضع‌گیری کردند و فرمودند مطالبه اسلام از مسلمین، تحقق کامل اسلام است.

 

وی به جوسازی‌های برخی رسانه‌ها و جریان‌ها درباره صحبت‌های اخیر پیرامون برگزاری کنسرت در مشهد، یادآور شد: دو هفته پیش در موضوع یک کنسرت چه غائله و سروصدایی به راه انداختند که چه؟ این‌که در حریم امام هشتم بیایند مطربی کنند و کنسرت برپا کنند، آن‌هم بحث موسیقی نبود، بحث کنسرت بود، کنسرت با موسیقی متفاوت است، کنسرت ترویج موسیقی است آن‌هم در آن شکل اجتماعی زننده.

 

برخی در برابر اسلام هراسی دشمن منفعل عمل می‌کنند

 

امام ‌جمعه مشهد به بیان دومین تفکر انحرافی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند، پرداخت و گفت: نکته دومی که در فرمایشات رهبری وجود داشت، مربوط به جریان انحرافی دوم که در برابر اسلام هراسی دشمن منفعل شده اند؛ می‌گویند فلان کار را نکنیم که مردم از اسلام نترسند، دشمن آمده اسلام هراسی را با نشان دادن ناپاک‌ترین و شقی‌ترین مهره‌های ضد انسانی که داعش و تروریست‌های تکفیری هستند به نمایش درآورده آنوقت یک عده در این مملکت راه افتاده‌اند که از حرام خدا حرف نزنید، از حجاب که واجب اسلامی است حرف نزنید و با بی‌بندوباری‌ها و ولنگاری‌های جوانان کار نداشته باشید، این‌ها از اسلام می‌ترسند و فرار می‌کنند!

 

نباید به اسم مقابله با اسلام هراسی دست از حدود و احکام اسلام برداریم

 

وی افزود: دشمن می‌خواهد اسلام هراسی کند و اسلام را براندازد، ما خودمان دست از اسلام برداریم که دیگران اسلام هراس نشوند؟ رهبر معظم انقلاب دیروز فرمودند «لازمه اسلام هراسی، انفعال شما در برابر آن نیست، بنا نیست دشمن آمده اسلام هراسی راه انداخته ما منفعل شویم، از اسلام و حدود اسلامی دست‌برداریم».

 

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: این افراد کسانی هستند که قرآن را تکه‌تکه می‌کنند، یک‌تکه آن را می‌پذیرند و یکی را نمی‌پذیرند؛ دشمن می‌خواهد اسلام را براندازی کند که دیگران به اسلام نگروند آنوقت ما که خودمان مسلمان هستیم و اسلام ناب داریم، بیاییم از اسلام دست‌برداریم، بگوییم سطح اسلام را ببرید پایین، منکرات اسلام اجرا شود، شهوت‌رانی‌ها و بی‌بندوباری‌ها در مملکت و از همه بالاتر در محیط مقدس دانشگاه اجرا شود که این‌که جوانان از اسلام نترسند؟ ما جوانی می‌خواهیم که متدین باشد.

 

کسانی که به اسم تغییر رفتار نظام، تغییر اصل نظام را دنبال می‌کنند همان ضدانقلاب هستند

 

وی با اشاره به سومین جریان انحرافی موجود در جامعه، اظهار کرد: یک سری جریان‌های سیاسی حرکت‌های ضد نظام خود را توجیه می‌کنند، نظام و رهبری را تضعیف می‌کنند، در فضای مجازی و روزنامه‌های خود اصول انقلاب را تضعیف می‌کنند و بعد که می‌گوییم چرا با نظام مخالفت می‌کنید، می‌گویند «ما نظرمان تغییر نظام نیست، نظر ما تغییر رفتار است نه تغییر نظام»!

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب روی این تفکر انحرافی نیز خط قرمز کشیدند، فرمودند «رفتار ما در این نظام و این انقلاب، عین خود نظام و خود انقلاب است، انقلاب و نظام ما، جریان رفتاری است؛ انقلاب را برای بودن در مغزمان نمی‌خواهیم، ما انقلاب و نظام را برای رفتار سیاسی‌مان در جامعه می‌خواهیم»، این رفتار سیاسی که منطبق با رهنمودهای رهبری است، عین نظام و انقلاب است، اگر شما می‌گویید این رفتار عوض شود، یعنی نظام و انقلاب عوض شود اما می‌ترسید این موضوع را بیان کنید تا گریبان شما را به‌عنوان یک ضدانقلاب بگیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مشخص کردند کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، همان ضد انقلاب هستند./9315/پ201/ب4

ارسال نظرات