۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۵۱۹۸۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری:

خوف الهی پناهگاه و نجات دهنده انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که خوف الهی مأمن و پناهگاه انسان است، گفت: انسانی که خوف الهی پیشه می‌کند به سبب حس بندگی و حس دوری از گناه و ترس از عذاب الهی دست از ولایت شیطان بردارد، در مسیر صراط مستقیم قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدمهدي ميرباقري رئيس فرهنگستان علوم اسلامي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیه قم، بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این‌که در دنیا دو گونه ولایت وجود دارد، عده‌ای ولایت طاغوت و شیطان را پذیرفته طغیان می‌کنند و عده‌ای دیگر ولایت ائمه (ع) را پذیرفته و به رستگاری می‌رسند، گفت: دنیا آغاز سیر بهشتی شدن و جهنمی شدن انسان است و سیر انسان به ‌سوی بهشت و جهنم از دنیا آغاز می‌شود. 

 

وی با اشاره به این‌که انسان در دنیا اگر ولایت ثقلین(عترت و قرآن) را بپذیرد به‌سوی بهشت مسیر خود را باز کرده و می‌تواند خود را از غفلت و مسیر بت‌های گوناگون نجات دهد، گفت: انسان حلال‌خوری و حرام‌خواری را در همین دنیا آغاز می‌کند و در این دنیا مال حلال را از دست ائمه و مال حرام را از دست شیطان می‌گیرد و کسی که حلال بخورد در قیامت از شجره طوبی بوده و انسان حرام‌خور قطعاً به آخرت از درخت زقوم تغذیه می‌کند. 

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که انسان در دنیا همواره باید از خداوند خوف داشته باشد، تصریح کرد: خوف الهی مأمن و پناهگاه انسان است و انسانی که خوف الهی پیشه می‌کند به سبب حس بندگی و حس دوری از گناه و ترس از عذاب الهی دست از ولایت شیطان بردارد، در مسیر صراط مستقیم قرار می‌گیرد. 

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین میرباقری ادامه داد: انسان مؤمن و انسان کافر در همین دنیا بهشتی و جهنمی شدن خود را محقق می‌کنند به بر همین اساس بهتر است که برای حرکت در مسیر الهی زیاد به ارادت‌ها و عبادت‌های خود در مقابل ثقلین و ائمه مغرور نشده و سعی کنیم همواره خود را در مسیر ولایت الهی خاضع و خاشع بدانیم.

 

 وی با بیان این‌که قیامت یوم الحسرت است، اظهار کرد: در قیامت حتی انسان های مؤمن با دیدن عالم قیامت و کنار رفتن پرده‌ها دچار حسرت می‌شوند ولی خداوند حسرت را از آن‌ها دور کرده و بر دل‌های آن‌ها نور ایمان و آرامش قرار می‌دهد اما کافران در حسرت بدی به خاطر اعمال خود قرار گرفته و به قیامت وارد می‌شوند. 

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که انسان باید همواره در این دنیا با اطاعت از ولایت ائمه و کسب رزق حلال خود را برای قیامت آماده کند، یادآور شد: باید توجه کنیم که بهشت و قیامت ما در آخرت به‌وسیله رفتار و کردار ما در دنیا ساخته می‌شود بنابراین این ما هستیم که بهشت و جهنم خود را انتخاب کرده و یا عذاب آتش را برای خود فراهم می‌کنیم./837/ت302/ی

ارسال نظرات