۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۵۲۴۷۶
حجت الاسلام والمسلمین نکونام خبر داد؛

کمک 20 میلیارد تومانی رهبر معظم انقلاب جهت گازرسانی به نقاط محروم شهرستان کوهرنگ

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به عنایت ویژه رهبر فرزانه انقلاب به این استان و کمک 20 میلیارد تومانی ایشان، مردم منطقه بازفت و دوآب صمصامی حداکثر تا دو سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در آخرین نشست ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری به میزبانی بخش بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ و در جمع مسؤولان شهری و استانی، برنامه ریزی برای امور فرهنگی جامعه را از مهم ترین رسالت های امروز ائمه جمعه بیان کرد و گفت: به یقین اگر فرهنگ مردم اصلاح شود، سایر امور و مشکلات نیز برطرف می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان مشکلات و نارسایی‌های فرهنگی در منطقه بازفت، بر ضرورت جدی‌تر گرفتن مسائل فرهنگی و معنوی در آن منطقه تأکید کرد و گفت: فرهنگ و مسائل ذیل آن چیزی نیست که ما بخواهیم به بهانه این که ما مسؤول فرهنگی نیستیم و ارتباط با کار فرهنگی نداریم از زیر بار نقش آفرینی در این عرصه شانه خالی کنیم بلکه همگان نسبت به مسأله فرهنگ در تمام عرصه‌ها مسؤول هستیم و در همین زمینه باید با جدیت و تلاش بکوشیم نقاط کور فرهنگی را شناسایی و نسبت به رفع مشکلات تلاشی جهادگونه داشته باشیم.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری نقش صدا و سیما در تعمیق فرهنگ اصیل ناب اسلامی و ترویج شعائر الهی در مناطق دور افتاده را بسیار مهم دانست و گفت: می‌طلبد صداوسیمای استان نسبت به راه‌اندازی شبکه دیجیتال و رادیو معارف به صورت جدی وارد عمل شود و زمینه را برای تغذیه فرهنگی و دینی مردم آن منطقه فراهم کند؛ چراکه غفلت در این عرصه ضایعات جبران ناپذیری را برای استان به دنبال خواهد داشت.

 

وی برنامه ریزی برای رفع فقر فرهنگی از مناطق محروم را در اولویت همه برنامه ریزی های متولیان امر دانست و با اشاره به سفرهای مستمر و مداوم خود به مناطق محروم این استان، اظهار داشت: امسال تصمیم گرفتیم که در راستای ترویج معارف فاطمی در مناطق دور افتاده شهرستان کوهرنگ که همان فرهنگ ناب اسلامی است، برنامه ریزی کنیم و مجلس عزا به پا داریم؛ که در این راستا به بخش بازفت سفر کرده ایم.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که بر آن هستیم که مجلس عزاداری ایام فاطمیه دوم را در بخش بازفت بر پا کنیم، به تشریح این برنامه پرداخت و گفت: این مجلس از روز 29 اسفندماه به مدت 5 روز در حوزه علمیه شهر بازفت، از ساعت 10 تا 12 صبح برپا خواهد شد.

 

این مقام مسؤول حجت الاسلام صابری اراکی را سخنران این برنامه دانست و ابراز داشت: برگزاری مراسم روضه خوانی، سینه زنی، اقامه نماز ظهر و عصر به جماعت و همچنین صرف ناهار از مهم ترین برنامه های این مجلس عزا خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین دیدار با خانواده های معزز شهدا، بررسی فعالیت‌های فرهنگی، مشکلات عمرانی مساجد، بررسی عدم وجود مبلغ و روحانی در مساجد و اتخاذ تدابیر برای رفع مشکلات فرهنگی این منطقه را از مهم‌ترین محورهای سفر خود به بازفت در این 5 روز بیان کرد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به تأکیدات مستمر رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حاکمیت عدالت اجتماعی در تمام نقاط کشور، توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و کمتر مورد توجه قرار گرفته در گذشته به ویژه استان چهارمحال و بختیاری را خواستار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در تعریف معنا و مفهوم صحیح عدالت اجتماعی، اظهار داشت: عدالت اجتماعی توزیع عادلانه و عاقلانه‌ امکانات موجود میان همه‌ مردم و تلاش برای افزایش این امکانات است، به گونه‌ای که همه آحاد مردم در دورترین و نزدیک‌ترین نقاط روستاها و شهرها از حد متوسط امکانات رفاهی و معیشتی برای زندگی برخوردار باشند.

 

وی عدالت را اساسی‌ترین اصل اسلام و هدف بزرگ انقلاب و نظام برشمرد و با اشاره مغفول ماندن این اصل مهم اسلامی، تصریح کرد: کاهش فاصله‌های طبقاتی، برابری در استفاده از امکانات و فرصت‌ها و کاهش فاصله‌ی برخورداری مناطق مختلف کشور از امکانات و نیازهای نخستین زندگی از جمله شاخص‌های حقیقی عدالت اجتماعی است که متأسفانه آن چه که امروز با آن مواجه هستیم با عدالت اجتماعی مدنظر رهبر فرزانه انقلاب که برآمده از متن اسلام است مغایرت دارد.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، تحقق شعار عدالت محوری در جامعه اسلامی را در گرو توزیع عادلانه امکانات و نیازهای نخستین زندگی در بین همه مردم دانست و تصریح کرد: اگر شعار اسلامیت و عدالت محوری در نظام و حکومت اسلامی سرداده شود اما فاصله‌ها بین زندگی متوسط افراد جامعه زیاد باشد به گونه‌ای که مردم در دورترین نقاط روستا و حتی شهرهای بزرگ از متوسط امکانت رفاهی و نیازهای زندگی برخوردار نباشند؛ به یقین شعارهای اسلامی ما عملی نشده است و باید در محضر الهی پاسخگو باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به مسأله گاز به عنوان یکی از مشکلات بزرگ و جدی منطقه بازفت و دوآب صمصامی اشاره و خاطرنشان کرد: در شرایطی که قسمت عمده از نقاط کشور از نعمت گاز و برق برخوردار هستند اما متأسفانه منطقه بازفت، دوآب صمصامی و بعضی از مناطق استان از این نعمت بسیار ضروری و اساسی گاز برای زندگی محروم هستند.

 

امام جمعه شهرکرد گازرسانی به این مناطق را در حفظ محیط زیست، جنگل‌ها و منابع طبیعی و فراهم‌سازی یک زندگی توأم با آرامش بسیار مؤثر و حیاتی خواند و گفت: متأسفانه تنها منابع تأمین گرمایش و سوخت مردم آن مناطق از نفت، گازوئیل و کپسول های گاز است که برای تأمین همین منابع نیز با مشکلات و سختی‌های فراوانی مواجه هستند.

 

این مقام مسؤول، بهره‌مندی همگانی از نعمت برق و گاز را یکی از نیازهای تخستین جوامع بشری دانست و خاطرنشان کرد: پس از گذشت 37 سال از انقلاب نباید هیچ نقطه‌ای در کشور وجود داشته باشد که از نعمت گاز و برق محروم باشد اما متأسفانه همچنان بعضی از روستاها در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارند که از این نعمت‌ها ضروری زندگی محروم هستند و در شرایطی بسیار سخت زندگی می کنند و زمانی انسان به اوج این سختی‌ها پی می برد که در کنار آن ها قرار می‌گیرد و با آن ها زندگی می‌کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به وضعیت اسف بار مدارس در آن منطقه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: عدم وجود ساختمان مناسب برای مدارس و برپایی کلاس درس در خانه‌های استیجاری، کمبود معلم و عدم تشکیل کلاس‌های درس در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان و مسائلی از این قبیل از جمله مشکلات آموزشی در آن منطقه محسوب می‌شود.

 

وی از ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب و تقاضای کمک و مساعدت از ایشان برای رفع مشکل گازرسانی این منطقه خبر داد و افزود: در این نامه تقاضا شد که نسبت به تأمین اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به این مناطق که به دلیل کمبود اعتبارات شرکت نفت گاز رسانی در آن مناطق را متوقف کرده بود از سوی بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مساعدت شود که با توجه به عنایت ویژه رهبر فرزانه انقلاب به این استان و کمک 20 میلیارد تومانی ایشان، مردم منطقه بازفت و دوآب صمصامی حداکثر تا دو سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر لزوم مطالبه‌گری و بیان دغدغه‌ها و مشکلات از سوی مسؤولان استان در سطح کلان کشور تأکید کرد و گفت: مسؤولان ملی همواره کمک به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و تخصیص اعتبارات به این مناطق را جز الویت‌های کاری خود می‌دانند؛ بر همین اساس می‌توان با حضور به موقع و انعکاس درست و صحیح کمبودها و نیاز، آن ها را از وجود مشکلات آگاه سازیم و از این فرصت ارزشمند خدمت‌رسانی برای جذب امکانات و اعتبارات برای مناطق محروم استان بهره‌ برد.

 

امام جمعه شهرکرد بیان نقاط ضعف و قوت توأم با هم در ارائه گزارشات به مراجع بالا و ملی را بسیار ضروری خواند و گفت: معمولا مسؤولان استان در ارائه گزارشات به مراجع ملی تنها به بیان نقاط قوت و اقدامات صورت گرفته روی می‌آورند و از انتقال کارهای بر زمین مانده و مشکلات موجود غافل می‌شوند که همین مسئله موجب می‌شود مشکلات همچون باری بر زمین بماند و ما شاهد نازیبایی‌ها، نارسایی و مشکلات در استان باشیم./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات