۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۵۳۲۶۳
امام جمعه دامغان:

همدلی و همزبانی در سایه وحدت حاصل می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: نام‌گذاری هوشیارانه و مدبرانه سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب با تأسی از آیات قرآن کریم و اصل مهم وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی انتخاب شده است.
امام جمعه دامغان در شوراي اداري اين شهرستان امام جمعه دامغان در شوراي اداري اين شهرستان امام جمعه دامغان در شوراي اداري اين شهرستان امام جمعه دامغان در شوراي اداري اين شهرستان امام جمعه دامغان در شوراي اداري اين شهرستان

به گزارش خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان که عصر امروز با حضور فرماندار، معاونان، شهردار، اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران، رؤسای دستگاه‌های اجرایی و مدیرکل راه آهن شمال‌شرق یک و مدیرکل امور کتابخانه‌های استان سمنان در محل مرکز فرهنگی گلزار شهدا فردوس رضا دامغان برگزار شد، اظهار داشت: با برگزیده شدن نام«دولت و ملت، همدلی و همزبانی» توقع مردم خدمت رسانی بیشتر دولتمردان و مسؤولان در تمام رده‌ها است.

 

وی با اشاره به نام‌گذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب با نگاهی تیزبینانه و حکیمانه، تصریح کرد: در سال 93 که به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده بود، کشور ما در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی با پیشرفت‌ها و چالش‌هایی متعددی روبرو بود و در حوزه‌های مختلف تلاش‌های گوناگون و مثمر و غیرمثمری برای تحقق شعار سال و تعالی جامعه در بخش اقتصاد و فرهنگ انجام شد.

 

امام جمعه دامغان با اشاره به صدور بیانیه مذاکرات ایران و 1+5 در روزهای ابتدایی سال جدید این بیانیه را موفقیتی برای دستگاه دیپلماسی کشورمان ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم غربی‌ها بر خلاف گذشته در مرحله پایانی مذاکرات و اجرای آن به قول و وعده‌های خود عمل کنند تا این مسیر به موفقیت ملت مقاوم و بزرگ ایران ختم شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال‌جاری و انتظارات بیان شده در قالب پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی، عزت منطقه‌ای و بین‌المللی، عدالت قضایی و اقتصادی و مهم‌تر از همه ایمان و معنویت، خاطرنشان کرد: نام سال جدید برگرفته از همین اصل یعنی ارتقای ایمان و معنویت به شکل عملی در جامعه است زیرا اگر این مهم حاصل شود دیگر کارها به‌خوبی پیش خواهد رفت.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ترابی همدلی و همزبانی دولت با مردم و بالعکس را تنها با تأسی از آیات قرآن مجید با عمل به محتوا و توصیه‌های حیات بخش و سعادت افزای آن و چنگ زدن به ریسمان الهی، امکان پذیر دانست و گفت: بی‌تردید انجام کارهای بزرگ نیاز به نیرویی عظیم دارد و در عمل دولت بدون حمایت مردم و مردم بدون خدمات دولتی نمی‌توانند، موفق عمل کنند.

 

امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه مردم در سال گذشته همچون 36 سال عمر نظام اسلامی حضوری به جا، به موقع و چشمگیر در صحنه‌های حساس سیاسی و اجتماعی داشتند، تصریح کرد: با نام‌گذاری سال جدید به عنوان دولت و ملت همدلی و همزبانی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و مدیران و کارکنان آن باید عرصه خدمت رسانی را در عمل بسط و گسترش دهند.

 

برآورده شدن نیازهای اجتماعی جوانان دامغانی مهاجرت‌ها را کاهش می‌دهد

 

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود حل مشکلات اشتغال و نیازهای رفاهی و ورزشی جوانان این شهرستان را موجب افزایش سطح رضایتمندی و کاهش مهاجرت به کلان شهرها و دیگر شهرهای استان عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم در سال 94 با افزایش تلاش مدیران و سرمایه‌گذارن بخش خصوصی طرح‌های اقتصادی بزرگ و اشتغالزا شهرستان سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و مشکل حوزه اشتغال را کاهش دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی به نقش بارز ورزش در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی ما باید در راستای گسترش ورزش‌های عمومی و فعالیت‌های ورزشی مورد تأکید اسلام همچون شنا و تیراندازی تلاش کنند، به‌ویژه نهاد‌هایی همچون آموزش و پرورش در حوزه ترغیب دانش‌آموزان به آموختن شنا و بسیج در پررنگ ترکردن آموزش‌های مرتبط با تیراندازی فعالیت کنند.

 

امام جمعه دامغان در این جلسه که با حضور مدیرکل راه آهن شمال‌شرق برگزار شد بار دیگر به انتقاد از سهمیه ناچیز بلیط قطار سفر به مقصد مشهد مقدس ویژه این شهرستان پرداخت و گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده عدم توزیع عادلانه سهمیه بلیط مطابق با جمعیت و میزان استقبال مسافران به ویژه قطار استانی برای ما محرز شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این سؤال مطرح است که مردم شهرستان دامغان به چه دلیل باید در بسیاری موارد مجبور به تهیه بلیط با نرخ مرکز استان باشند، این مردم ولایت‌مدار در تمام عرصه‌ها ثابت کرده‌اند که از نبود گلایه ندارند، بلکه نسبت به تبعیض اعتراض دارند؛ همانا سهمیه موجود حمل و نقل ریلی استان باید با عدالت بین شهرها تقسیم شود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات