۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۵۳۳۲۲
امام جمعه شهرستان دندی:

نخستین آسیب در طلاق متوجه کودکان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان دندی زنجان با اشاره به مشکلات جدی فرزندان طلاق، گفت: ترک تحصیل، اعتیاد و اعمال غیر اخلاقی از جمله چندین مشکل پیش روی این قشر است و با بررسی کوتاهی در مورد افرادی که به اعتیاد روی آورده اند به راحتی می توان به این نتیجه رسید.
امام جمعه دندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی سعیدی، امام جمعه شهرستان دندی زنجان، امروز در جمع مردم این شهر با اشاره به آمار نگران کننده طلاق در کشور و عواقب و مشکلات پس از آن اظهار داشت: وقتی کسی در اقدام اول برای زندگی مشترک دچار مشکل می شود قطعا از نظر روحی ضربه جبران ناپذیری خورده و این سبب بروز مشکلات عاطفی و اضطراب و نگرانی هایی است از جمله این که فردی که طلاق گرفته دیگر به راحتی نمی تواند به کسی اعتماد کرده و با او زیر یک سقف زندگی کند.

 

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اجتماعی پدید آمده از طلاق افزود: مشکلات اجتماعی از دیگر مشکلاتی است که در نخستین مرحله به نظر می رسد و اصلی ترین دغدغه آن نیز مسأله در به دری و بی سرپرستی است؛ چرا که یکی از دغدغه های مطلقه بحث سر پناه و حامی است که کجا و چگونه زندگی کند، هر چند اگر در سطح کلان به آن نگاه شود برای جامعه و هم نوعان و بستگان خود نیز تبعاتی به دنبال دارد.

 

این مسؤول در ادامه تصریح کرد: مشکل اجتماعی دیگری که پیش خواهد آمد حرف و حدیث های دیگران درباره افرادی است که به واسطه طلاق از همدیگر جدا شده اند که قطعا می تواند مشکلات عدیده روحی و روانی برای آنها ایجاد نماید هر چند که یکی بزرگ ترین مشکلات آنها عدم توفیق زندگی بهتر است چون شرایط برای آنها تغییر یافته و دیگر امتیازات گذشته را جهت تشکیل زندگی مورد قبول نخواهند داشت.

 

امام جمعه دندی در ادامه بحث فرزندان طلاق را یکی از دغدغه های جدی جامعه امروز دانست و گفت: از محور های اصلی قابل بحث درباره مشکلات طلاق، بحث فرزندان طلاق است که قطعا وقتی پدر و مادر از هم جدا می شوند نخستین آسیب آن به فرزندان رسیده و برای آنها مشکلات روحی و عاطفی به وجود خواهد آمد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شاید ما فکر کنیم این چنین نیست یا گمان کنیم بچه تا مدتی اذیت شده بعد فراموش می کند ولی واقعیت غیر از این است چرا که انسان همیشه به پدر و مادر آن هم در کنار یکدیگر نیاز دارد و اگر ما این نعمت را از او بگیریم قطعا او را محدود کرده ایم.

 

حجت الاسلام سعیدی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی فرزندان طلاق تأکید کرد: دلیل عدم بیان مشکلات فرزندان طلاق این است که ما نمی توانیم عواطف و احساسات کودکان را درک کنیم چرا که نخستین مسأله در زندگی آنها بحث احساسات و نیاز به محبت است از این رو طلاق، سبب منزوی شدن و افسردگی آنها شده و برای آینده آنها نیز بسیار مضر خواهد بود.

 

امام جمعه دندی در پایان با اشاره به برخی از مشکلات جدی فرزندان طلاق اظهار داشت: ترک تحصیل، اعتیاد و اعمال غیر اخلاقی از جمله چندین مشکل پیش روی این قشر است و با بررسی کوتاهی در مورد افرادی که به اعتیاد روی آورده اند به راحتی می توان به این نتیجه رسید./949/پ202/ب4

ارسال نظرات