۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۵۴۸۴۵

دومین جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت به منظور گرامیداشت حضور زنان در عرصه دفاع مقدس برگزار شد.
دومین جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ربیعه ام تور علی طلبه جامعه المصطفی از کشور تانزانیا در دومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت که پیش از ظهر سه شنبه 25 فروردین ماه در سالن مرکزی همایش های کتابخانه ملی برگزار شد، با اشاره به نقش زنان در بیداری اسلامی، گفت: در کنار هر مرد موفقی زن موفقی است، همان طور که حضرت خدیجه در کنار پیامبر(ص) و حضرت زهرا (س) در کنار امام علی (ع) حضور داشتند.


وی نقش زنان در را انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس انکار ناپذیر دانست و عنوان کرد: امام خمینی(ره) می فرمایند که در زمان انقلاب اسلامی ایران زنان جرات خود را از زنان گرفتند و قدم در میدان نهادند.


این طلبه جامعه المصطفی با اشاره به  تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های دیگر در جهان گفت: نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران و سال های دفاع مقدس بیشتر از نقش سایر زنان در کشور های دیگر است و این نقش زنان در عرصه علم و دانش بعد از جنگ تحمیلی ایران نیز ادامه داشت.


در ادامه این مراسم  مجتهد زاده همسر شهید محسن موسوی از دیپلمات های ربوده شده ایرانی از سوی رژیم صهیونستی گفت: مادران شکوهمند ترین نمونه یک خانواده صمیمی و اخلاق مدار را برای خانواده ایرانی ترسیم کرده‌اند.


وی در ادامه صحبت های خود افزود: زنان ما در واقع الگوی خود را از بانوی حماسه زای تاریخ حضرت زینب(س) گرفته اند.


همسر شهید موسوی با اشاره به پرپایی این نخستین دوره جشنواره گفت: جشنواره اول راه روشنی را برای جشواره دوم اسوه های صبر و مقاومت گشود تا جریان سازی فرهنگی برای فعالیت های انقلاب ایجاد شود.


وی با بیان اینکه زنان نقش ارزنده ای در  ایجاد الگوی سبک زندگی اسلامی دارند، اظهار داشت: این اسوه های صبر و مقاومت تمام نشدنی هستند و با حرکت این اسوه های فاطمی و الگوی زینبی ظهور حضرت مهدی(ع) را فراهم می کند.


گفتنی است، در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح، حجت الاسلام سیدرضا تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، همسران سفرای کشورهای اسلامی، معاون امور زنان ریاست جمهوری و جمعی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند.


در این مراسم خانم ناهیدی آزاده دفاع مقدس، معصومه بیگم آقا میری مادر شهیدان غیاثوند، همسر شهید محمد رضا دستواره قائم مقام لشکر 27 محمد رسوال الله خاطراتی از سال های دفاع مقدس را بیان کردند.


همچنین در پایان این مراسم از کتاب زنان و دفاع مقدس رونمایی و نمایشگاه عکس نقش زنان در دفاع مقدس افتتاح شد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات