۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۵۵۲۷۷
12 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود؛

گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی چهارمحال و بختیاری در راستای تحقق شعار سال

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام از برگزاری گردهمایی بزرگ فعالان و افراد اثرگذار استان در سال جاری خبر داد و گفت: این گردهمایی با هدف راه‌اندازی یک نهضت بزرگ همدلی و هم‌زبانی، 12 اردیبهشت ماه در فرهنگ‌سرای بزرگ مرکز استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی این استان در سال جدید، از برگزاری گردهمایی بزرگ فعالان و افراد اثرگذار استان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این گردهمایی با هدف راه‌اندازی یک نهضت بزرگ همدلی و هم‌زبانی در 12 اردیبهشت ماه در فرهنگ‌سرای بزرگ مرکز استان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: ستاد برنامه‌ریزی مجمع بزرگ فعالان مؤثر این استان در راستای تحقق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر همدلی وهم ‌زبانی دولت و ملت و با هدف استفاده از ظرفیت و پتانسیل نیروی انسانی فعال وظرفیت‌های بالقوه برای ارتقای جایگاه استان برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که این همایش تنها به مصالح و منافع چهارمحال و بختیاری می ‌اندیشد، تصریح کرد: فعالان درون و بیرون و حتی خارج کشور با اهداف و سلایق مختلف و به دور از افکار دگراندیشانه دورهم جمع می‌شوند و برای توسعه و تعالی این استان همفکری و برنامه‌ریزی خواهند کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به درایت رهبری در نامگذاری امسال با نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب بسیار حکیمانه و درایتمندانه صورت گرفت؛ همچنین رهنمودهای بسیار ارزشمند ایشان در اجتماع ده‌ها هزار نفر از زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع( ره‌توشه‌ای جامع برای همه ما است.

 

امام جمعه شهرکرد همدلی و هم‌زبانی را از ضرورت‌های امروز نظام دانست و گفت: پیشبرد و تأثیرگذاری ما در عرصه جهانی به آن است که در درون همدل و هم‌زبان یکدیگر باشیم؛ در غیر این‌صورت هیچ گونه نقش آفرینی در شرایط کنونی جهان نخواهیم داشت.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که جمهوری اسلامی باید به الگویی برای جهانیان تبدیل شود، تحقق این مهم را در گرو همدلی و هم‌زبانی درون کشور دانست و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به لطف الهی از توانمندی‌های بالای برخوردار است که شکوفایی، تأثیرگذاری و همسو کردن این دارایی‌ها با جهان در سایه همدلی ملت و دولت است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که همدلی و هم‌زبانی به معنای بستن باب انتقاد نیست، گفت: به یقین رشد و توسعه در سایه حرف‌های متعدد زدن و برگزاری گفتمان‌های فراوان بین تمام سلایق و دیگاه‌های مختلف محقق می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: باید در این گفتمان‌ها خیرخواهی و ناصح بودن حاکم باشد و اسلام نیز مسلمان را بر خیرخواهی توصیه تأکید کرده است./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات