۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۵۶۲۶۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اذان معروفی فراموش‌ شده و از نشانه‌های بارز فرهنگ اسلام است/ فرهنگ اذان‌گویی در جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این‌که اذان معروفی فراموش‌ شده و از نشانه‌های بارز فرهنگ اسلام است، گفت: متأسفانه فرهنگ اذان و اذان گویی در کشور به درستی تبیین نشده است که می‌طلبد همگان در این عرصه ورود جدی داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، امام جمعه شهرکرد ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه سه شنبه، اول اردیبهشت ماه، درنشست ستاد اقامه نماز این استان با یادآوری برگزاری اختتامیه چهارمین دوره مسابقه وبلاگ نویسی نماز به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در خردادماه جاری، به تشریح نقاط ضعف و قوت روند برگزاری این مسابقه پرداخت و گفت: عدم همکاری مرکز در تبلیغات و اطلاع رسانی مسابقه یکی از گلایه‌ها و نقاط ضعف جدی در این دوره از مسابقات بود.

 

وی تلاش و کوشش کمیته‌های چهارگانه استان برای برگزاری هر چه مطلوب‌تر این مسابقه ملی را یکی از نقاط قوت این دوره از مسابقات عنوان و تصریح کرد: ما اعتقاد داریم توانمندی‌های استان که در هر عرصه ‌ای به کار گرفته می‌شود، باید خروجی مطلوب داشته باشد؛ بنابراین بکوشید اختتامیه چهارمین دوره مسابقه وبلاگ نویسی نماز آبرومند برگزار شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه برگزاری جشنواره اذان گویی و شناسایی مؤذنان استان را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: متأسفانه فرهنگ اذان و اذان گویی در کشور به درستی تبیین نشده است که می‌طلبد همگان در این عرصه ورود جدی داشته باشند.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که اذان یکی از شعائر الهی است، بر لزوم زنده نگه داشتن این امر بسیار ارزشمند تأکید کرد و افزود: زنده نگه داشتن اذان به عنوان یکی از شعائر بسیار زیبای اسلام ناب و تکریم و بهادادن به مؤذنان از مهم‌ترین وظایف امروز متولیان این عرصه است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر این جشنواره شما خروجی ‌اش این باشد که فرهنگ اذان و اذان‌ گویی در جامعه ترویج شود و جایگاه واقعی خودش را پیدا کند، به یقین شما متولیان امر از اجر بالایی برخوردار خواهید شد و جزو متقین قرار می گیرید چرا که خدای متعال وعده داده، کسانی شعائر الهی را زنده نگه می دارند که متقی باشند.

 

وی اذان را یکی از نشانه‌های بارز فرهنگ اسلام دانست و تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید بگذاریم به اذانی که از بلندگوها و گلدسته‌های مسجد پخش می‌شود، بی احترامی صورت گیرد و با بهانه تراشی‌ها در جهت حذف و یا کم رنگ جلوه دادن آن اقدام کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که اذان یک معروف و ارزش فراموش شده است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد، ابراز داشت: هر چند امروزه از طریق رسانه های ملی و بلندگوهای مساجد و سایر اماکن مذهبی، اذان گویی می شود اما بازهم زیباتر آن است که اذان مثل زمان های قدیم به صورت یک نمایش حقیقی و زنده شعار اسلام از دهان خود مردم در معابر عمومی اعلام شود./9457/پ202/ح

ارسال نظرات