۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۵۶۲۹۲
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های مازندران:

اخلاص و توجه عملی به تکلیف الهی از ویژگی های مهم آیت الله روحانی بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های مازندران، آیت الله روحانی را نمونه بارز و برجسته یک عالم مجاهد بیان کرد و گفت: اخلاص و توجه عملی به تکلیف الهی، شجاعت بی نظیر، تکلیف گرایی، عدم ملاحظه های سیاسی، زهد و تقوا از ویژگی های برجسته آیت الله روحانی بود.
نماينده ولي فقيه در دانشگاه هاي مازندران

حجت‌الاسلام محمد رحیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های مازندران در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، در دانشگاه‌های مازندران با گرامیداشت شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله روحانی، نماینده فقید ولی فقیه در مازندران، ایشان را نمونه بارز و برجسته یک عالم مجاهد بیان کرد و گفت: اخلاص و توجه عملی به تکلیف الهی، شجاعت بی نظیر، تکلیف گرایی، عدم ملاحظه های سیاسی، زهد و تقوا از ویژگی های برجسته آیت الله روحانی بود.

 

وی یکی دیگر از ویژگی های برجسته آیت الله روحانی(ره) را توجه به نماز اول وقت دانست و ادامه داد: تقید به نماز اول آیت الله روحانی به گونه ای بود که ایشان بارها جلسات مهم را به دلیل همزمانی با هنگام اذان برای اقامه نماز اول وقت ترک می کرد و در این خصوص هیج ملاحظه ای نداشت.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های مازندران، یکی از توصیه مهم آیت الله روحانی به مدیران را دوری از تجملات و تشریفات بیان و تصریح کرد: این عالم برجسته تشریفات را بی آبرویی برای یک مدیر می دانست که موجب دور شدن او از مردم می گردد و به همین دلیل تا پاپان زندگی در روستای زادگاه خود زندگی می کرد.

 

حجت الاسلام رحیمیان به اهتمام آیت الله روحانی برای توسعه استان و بهره گیری از ظرفیت های ناشناخته مازندران تاکید کرد و افزود: به اهتمام مرحوم آیت الله روحانی نخستین سمینار توسعه مازندران را پایه ریزی شد تا با شناخت ظرفیت های انسانی و طبیعی استان در جهت پیشرفت استان بهره گیری شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به برگزاری نخستین نمازجمعه استان به فرمان امام راحل از سوی آیت الله روحانی اشاره کرد و گفت: نخستین نماز جمعه در سطح مازندران با حکم امام راحل از سوی مرحوم آیت الله روحانی در هجده آبان 1358 در بابل برگزار شد.

 

وی افزود: یکی از افراد مؤثر در مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب مقام معظم رهبری  مرحوم آیت الله روحانی بود و همواره رابطه ایشان با مقام معظم رهبری رابطه بین عبد و مولا بود.

 

حجت الاسلام رحیمیان به دقت مرحوم آیت الله روحانی در مصرف بیت المال پرداخت و افزود: این عالم وارسته به شدت از تجملات دوری می کرد و حساسیت بسیار عجیبی به مصرف بیت المال داشت به گونه ای که بارها برخی از مدیران از سوی ایشان به دلیل مصرف بسیار کم بیت المال در امور شخصی مورد مواخذه قرار گرفتند.

 

وی به پیام مقام معظم رهبری پس از رحلت این عالم ربانی اشاره کرد و گفت: آیت الله روحانی مشعل فروزانی در خطه شمال بود که هدایت گر احاد جامعه به سوی معنویت و نور شد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های مازندران ادامه داد: مرحوم آیت الله روحانی آنقدر اثرات ماندگاری از خود برجای گذاشته اند که علیرغم گذشت سال ها از رحلت ایشان همواره یاد و نام نیک ایشان در خاطره ها ماندگار است./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات