۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۵۶۸۳۷
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

تمام کشورهای مسلمان وظیفه دارند که حامی و پشتیبان یمن باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: مردم یمن تنها با اتحاد خوبی که بینشان حکمفرما است می‌توانند در مقابل مقاصد شوم کافران بایستند و کشورهای اسلامی هم باید به آنها کمک کنند و آنها را تنها نگذارند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره حمله آل سعود به یمن گفت: تفکری که آل سعود را هدایت می کند تفکر وهابیت است و تفکر وهابی تفکر اسلامی به نظر نمی‌آید چون از طرف صهیونیست جهانی آمریکا و اسرائیل حمایت می‌شود.

 

آل سعود سنی نیستند بلکه وهابی هستند

وی افزود: آل صعود سنی حقیقی نیستند چون سنی ها با ظلم و ستم مخالف هستند و به آثار و ارزش‌های دینی احترام می‌گذارند و با استکبار جهانی مخالفت می‌کنند، بلکه آل سعود وهابی هستند و بسیاری از آثار و ارزش‌های دینی و اسلامی را در مکه و مدینه از بین برده است و از آمریکا که از مستکبران جهان است حمایت می‌کند.

 

آمریکا جبهه ای برای حمله به یمن

حجت الاسلام عباسی با بیان این‌که آمریکا برای آل سعود جبهه‌ای شده است، اظهار داشت: آل سعود با حمایت و پشتوانه آمریکا به یمن حمله کرد، چون خود به تنهایی قادر به این کار نبود و این حمله دلیلش این بود که مردم یمن مدافع حقوق خود و مسلمانان هستند و یک حرکت عدالت‌خواهی را پیش رو گرفته‌اند.

 

وی افزود: آل سعود که منافع خود و حامیانش را در خطر می‌دید، می‌خواست زیر ساخت‌های یمن را از بین ببرد، چون مستکبر است و استکبار طبق منافع ظالمانه خود عمل می‌کند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه قزوین بیان داشت: آمریکا در گذشته نیز از رژیم اکراین حمایت کرد در حالی که مردم اکراین با آن مخالف بودند و در یمن مردم چون خواستند خودشان سرنوشت‌شان را در دست بگیرند، آنها مخالفت کردند زیرا منافع خود را در خطر می‌دیدند.  

 

سازمان ملل مجمعی از ظالمان عالم

حجت‌الاسلام عباسی با بیان این‌که سازمان ملل مجمعی از ظالمان عالم است، گفت: چون سازمان ملل در آمریکا تأسیس شده است و کسانی که در سازمان ملل مشغول به کار می‌شوند، نماینده مردم مظلوم نیستند، بلکه آنها نماینده افراد ظالم و مستکبر هستند.

 

وی در ادامه افزود: این از دوگانگی که سازمان ملل در قطع نامه هایی که صادر می‌کند، مشهود است و این سازمان در همه مسائل و مسأله یمن به خوبی عمل نکرده است.

 

این استاد حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: مردم یمن تنها با اتحاد خوبی که بینشان حکم‌فرما است می‌توانند در مقابل مقاصد شوم کافران بایستند و کشورهای اسلامی هم باید به آنها کمک کنند و آنها را تنها نگذارند همان گونه که آمریکا و اسراییل پشتیبان و حمایت کننده آل سعود و وهابیت است تمام کشورهای مسلمان نیز وظیفه دارند که حامی و پشتیبان یمن باشند و آنها را تنها نگذارند تا به هدف نهایی دست پیدا کنند و در مقابل ظالمان و متجاوزگران سربلند و پیروز شوند./955/ت302/ح

ارسال نظرات