۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۶۰۰۳۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تلاش برای جدا کردن دانشجویان از مبانی اصیل دینی یکی از چالش های فضای دانشگاهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به تبیین شرایط کنونی دانشگاه ها پرداخت و گفت: القای قرائت های مختلف از دین، ورود نگاه های غربی به درون دانشگاه و تلاش برای جدا کردن دانشجویان از مبانی اصیل دینی یکی از چالش های مهم امروز در فضای دانشگاهی است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه یک شنبه، 20 اردیبهشت ماه در دیدار معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور با وی، با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره حیات مطهر در این استان، فاصله گرفتن از این مباحث ناب و ارزشمند را یکی از خلأ‌های امروز جامعه دانست و گفت: هر کجا که انسان می‌ شنود حرکتی درست در ریل اسلام و نظام اسلامی قرار گرفته هر چند کوچک و حتی در یک مکان محدود مایه خوشحالی می ‌شود.

 

امام جمعه شهرکرد فاصله گرفتن از خط اسلام را یکی از گرفتاری امروز جامعه اسلامی دانست و افزود: در سایه عمل به اسلام و ارزش های دینی همه کمالات انسانی تأمین می شود اما متأسفانه ما از این مسیر غافل هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، عمل به دستورات الهی، توکل بر خدا و شناخت و بصیرت دینی در انجام وظایف را یکی از دغدغه های همیشگی امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب دانست و تصریح کرد: اگر در زمینه های مختلف نظام به موفقیت ها و افتخارات فراوانی دست یافته در سایه تعهد دینی، عمل به دستورات دینی و استعانت از پروردگار متعال بوده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه به تبیین شرایط کنونی دانشگاه ها پرداخت و خاطرنشان کرد: القای قرائت های مختلف از دین، ورود نگاه های غربی به درون دانشگاه و تلاش برای جدا کردن دانشجویان از مبانی اصیل دینی یکی از چالش های مهم امروز در فضای دانشگاهی است.

 

این مقام مسؤول مقابله با این نقشه شوم دشمن را یکی از وظایف مهم جهاد دانشگاهی دانست و گفت: قرار دادن دانشجو و دانشگاه در خط اصیل اسلامی یکی از وظایف مهم و اساسی جهاد دانشگاهی است که باید با روحیه جهادی محقق شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با انتقاد از کم رنگ بودن امور دینی در دانشگاه ها، به رسالت خطیر مجموعه های فرهنگی و متولیان امور دینی در این مراکز آموزشی اشاره کرد و ابراز داشت: باید مراکز فرهنگی و مؤثر در دانشگاه ها احساس دغدغه کنند و با درک شرایط حساس امروز اسلام و نقشه های شوم دشمن جهت انحراف نسل جوان، وارد میدان عمل شوند و این رسالت امروز جهاد دانشگاهی است./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات