۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۶۰۴۶۷
مسؤول انجمن های پژوهشی حوزه علمیه خواهران خبر داد؛

فعالیت بیش از 160 انجمن و کانون پژوهشی در مدارس علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون و انجمن های پژوهشی حوزه علمیه خواهران از فعالیت 130 کانون و 35 انجمن پژوهشی در حوزه علمیه خواهران کشور خبر داد و گفت: این کانون ها و انجمن های پژوهشی در مدارس علمیه سراسر کشور فعال و به امور پژوهشی مشغول هستند.
فعاليت هاي پژوهشي حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،  هراتیان، مسؤول کانون و انجمن های پژوهشی حوزه علمیه خواهران امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران استان با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی دو عنصر مهم را در ایجاد تمدن اسلامی بیان کرد؛ گفت:  تولید فکر و پرورش انسان ها دو عنصر مهمی است که باید در حوزه های علمیه محقق شود.

 

وی در ادامه سخنان خود از فعالیت 130 کانون و 35 انجمن پژوهشی در حوزه علمیه خواهران کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این کانون ها و انجمن های پژوهشی در مدارس علمیه سراسر کشور فعال و به امور پژوهشی مشغول هستند.

 

هراتیان با بیان این که در هر کانون پژوهشی 12 سیر مطالعاتی و در انجمن یک سیر مطالعاتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: هدف در انجمن ها و کانون های پژوهشی این است ابتدا طلبه با کانون و هسته و انجمن  آشنا شده مهارت های لازم را پیدا کند تا به سمت ایجاد پژوهشکده، مؤوسسه و شهرک پژوهشی حرکت کنیم.

 

مسؤول کانون و انجمن های پژوهشی حوزه علمیه خواهران با تأکید براین که در ورود طلاب به انجمن ها و کانون های پژوهشی نباید اجباری وجود داشته باشد، افزود: این تشکل ها فرصتی برای رشد و توسعه پژوهش در میان طلاب است.

 

وی با اشاره به این که در کانون های پژوهشی منابع معرفی شده به چند قسمت، فصل و زمان تقسیم می شوند، گفت: اعضاء این بخش ها را مطالعه و سپس در جلسه شرکت و در ادامه یکی از آن مباحث شروع و به بحث گذاشته می شود که همان تمرین بحث آزاد اندیشی است.

 

هراتیان با اشاره به این که در ادامه فعالیت کانون های پژوهشی حوزه علمیه خواهران در صورت نیاز از استاد برای رفع ابهامات احتمالی بهره گرفته خواهد شد، افزود: همچنین در رابطه با این مباحث کلاس های مهارتی گذاشته در سه محور چیستی، چرایی و چگونگی آن مهارت را به قلم خود بنویسند بعد نقد کنند.

 

حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران نیز در این جلسه بر ضرورت تقویت مسأله پژوهش در حوزه علمیه تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا آموزش در حوزه های علمیه پژوهش محور شود.

 

وی با اشاره به این که با اشاره به این که امروز توانمندی پژوهشی بالایی در مدارس علمیه وجود دارد، شناسایی این توانمندی‌‌های مهم را یکی از برنامه های این شورا اعلام کرد و افزود: باید از توان علمی و پژوهشی طلاب و فارغ التحصیلان حوزه به منظور فعالیت های گسترده علمی بهره گرفت.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که طلاب و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه از توانمند های بالایی در جهت انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی برخوردار هستند، بیان داشت: تشکیل شورای علمی پژوهشی در بهره‌گیری از توان علمی این افراد بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

وی، تشکیل شورای علمی پژوهشی را فرصت مناسبی برای طلاب مدارس علمیه به منظور تهیه پایان نامه های مناسب دانست و خاطرنشان کرد: این شورا طلاب را در تدوین پایان نامه های حوزوی نیز یاری خواهد داد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات