۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۶۰۶۹۲

دانشگاه پیام نور بوشهر میزبان 2 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ در آستانه سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) امروز دانشگاه پیام نور بوشهر میزبان دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بود.
تشييع پيکر شهيد گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، در آستانه سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) امروز دانشگاه پیام نور بوشهر میزبان دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بود.

 

سرهنگ دوم پاسدار سهراب انبارکی معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) بوشهر در این مراسم با  بیان اینکه امروز مهم ترین وظیفه ما پاسداری از خون شهداست گفت: پاسداری از خون شهدا مهم ترین اصل در زندگی است شهدا زنده اند و مانند مرغانی نظاره گر ما انسان ها در روی زمین خاکی هستند.


وی افزود: همانگونه که در قرآن آمده است:" و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل أحیاء عند ربهم یرزقون" نشان از آن است که شهدا زنده اند و عند ربهم یرزقون هستند.


این مقام مسؤول اظهار داشت: هر زمان که شهیدی در یکی از دانشگاه ها ورود پیدا می کند و دانشجویان با شهید میثاق و پیمان می بندند رمز و رازی نهفته در این میثاق و پیمان وجود دارد که قابل وصف نیست.


وی افزود: رمز و راز شهدای گمنام نشان از یادآوری قیام اباعبدالله الحسین و اصحاب و یاران باوفای او است.


انبارکی ادامه داد: محرم ها و عاشوراهایی که هر سال با این عظمت برگزار می شود نشان از عظمت شهادت را می رساند و این وعده خداوند است.


مسؤول هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) بیان کرد: شهدا بودند که با جهاد در راه خدا و از دست دادن جان خود و خون خود توانستند معامله ای بس عظیم با خدای خود انجام دهند و خدواند در مقابل  دیه آنها را پرداخت کرد.


وی افزود: اکنون فقط از شهدا نام و یادشان مانده است که تا هنوز با گذشت سالها از یاد نرفته و در آینده  نیز ماندگاراست  و فرامو ش نخواهد شد.


احمد موحد نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در استان بوشهر درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر در مورد برنامه‌هایی که برای این شهدا در شهرهای مختلف تدارک دیده شده است اظهار داشت: امروز دانشگاه پیام نور و مرکز تربیت معلم بنت‌الهدی بوشهر میزبان دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس هستند.


موحد افزود: دو شهید گمنام قرار است بعد از میزبانی در دانشگاه های بوشهر در بندر امام حسن(ع) تشییع شوند.


وی ادامه داد: همچنین عصر امروز مراسم استقبال از دو شهید گمنام در شهر دیلم انجام خواهد شد و مراسم شب وداع با این دو شهید نیز امشب در بندر امام حسن(ع) برگزار می‌شود.


وی افزود: با ورود این 4 شهید گمنام به استان بوشهر، تعداد شهدای گمنامی که در نقاط مختلف استان بوشهر تدفین شدند به 99 شهید رسید.


نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  استان بوشهر در مورد هویت شهدای گمنام عنوان کرد: یکی از شهدا 19 ساله و دیگری 22 ساله که هر کدام در تاریخ سوم اسفندماه سال 62 در عملیات خیبر و در تاریخ بیستم بهمن‌ماه سال 61 در والفجر مقدماتی فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

 موحد در مورد هویت دو شهید دیگر گفت: دو شهید دیگر یکی 19 ساله در عملیات خیبر و در سال 62 و دیگری نیز 20 ساله که در دوم تیرماه سال 67 در زبیدات عراق به شهادت رسیده است.

 

وی افزود: دو شهید به شهر دلوار انتقال داده می شوند که مراسم شب وداع با این شهیدان گمنام نیز امشب در مسجد ولیعصر دلوار برگزار خواهد شد.


موحد در مورد زمان تشییع و تدفین شهدای گمنام تصریح کرد: مراسم تشییع  و تدفین این 4 شهید گمنام فردا هشت صبح در دلوار و بندر امام حسن(ع) برگزار می‌شود./833/پ202/ب4

ارسال نظرات