۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۲۶۱۷۲۲

بزرگداشت سی امین سالگرد شهید سید مجتبی هاشمی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت فرمانده شهید، سید مجتبی هاشمی با حضور مهدی چمران و جمعی از همرزمان آن شهید بزرگوار در مسجد حاج حسن تهران برگزار شد.
سيد مجتبي هاشمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهندس مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران شامگاه دوشنبه 28 اردیبهشت ماه در مراسم سی امین سالگرد شهید سید مجتبی هاشمی که در مسجد حاج حسن برگزار شد، گفت: اگر در عملیات خرمشهر شهید هاشمی و نیروهایش حضور نداشتند خرمشهر بیست روزه سقوط می کرد.

 

چمران اظهار داشت: شهید هاشمی در جبهه ها فقط با عراق در خرمشهر جنگ نکرد بلکه در کشور اردن و پاکستان این دلاور از خود رشادت‌ها بجا گذاشت. شهید سید مجتبی هاشمی فرمانده فدائیان اسلام در ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران بود، که در سال 1319 در محله شاهپور تهران دیده به جهان گشود و بیست و هشتم اردیبهشت 1364 در خیابان وحدت تهران از سوی عناصر تروریستی سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسید.


وی در ادامه با اشاره به خانواده‌های معظم شهدا تصریح کرد: باید حق این بزرگان ادا شود و تاریخ نیاز به الگو دارد که از صدر اسلام و قرآن نمادهای بزرگی که قابل‌اعتنا هستند در رکاب امام نایب امام زمان (عج) بوده‌اند.

 

چمران تاکید کرد: هر چه قدر این شهدا را معرفی کنیم بهتر است تا اینکه غفلت کنیم وگرنه نسخه‌های مشکوک و مسمومی را به خورد عالمیان خواهند داد.


رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عملیات بیت‌المقدس که سمبل آن فتح خرمشهر بود، اظهار داشت: باید از فضای روزهای اول دفاع مقدس و به‌ویژه مجاهدت‌های شهید سید مجتبی هاشمی و یارانش در خرمشهر و آبادان یاد کنیم که در آن روزگاری که مردی و مردانگی هزینه داشت و این شهیدان حمایت از امام (ره) کردند.



وی تصریح کرد: در آن روزها نه ارتش سازماندهی خوبی داشت و نه سپاه و بسیج آمادگی کافی داشتند از طرفی هجمه حزب بعث عراق را مشاهده کردیم و پذیرش قطع‌نامه 1975 از سوی صدام، او را مانند موشک مجنون کرده بود.


چمران با اشاره به نقش شهید سید مجتبی هاشمی در روزهای ابتدای دفاع مقدس گفت: ما از غرب نفت‌شهر، شومار و قصر شیرین به خوزستان آمدیم و فرمانده سپاه شهید حاج داوود کریمی گفت جبهه دارخوین هنوز امکان اعزام دارد از این رو 65 کیلومتر از اهواز به دارخوین آمدیم و رسیدیم به فضایی که عراقی‌ها از شمال خرمشهر برای محاصره خرمشهر و آبادان آمده بودند و از رودخانه کارون عبور کرد.

 

وی در ادامه افزود: شهید چمران و دیگر بزرگان همه هنر و تاکتیک خود را به کار گرفتند اما موفق نشدند و گلوله‌های عراقی‌ها، بعد از اهواز را نیز در تیررس آتش خود داشتند.


چمران در پایان افزود: با توجه به فرمان امام خمینی(ره) آن سال شهید سید مجتبی هاشمی و یارانش در دفاع از آبادان و خرمشهر حاضر بودند و ساختار و سازمان‌های مردم نهاد و حضور اصناف و اقشار مختلف از بهترین الگوهای دفاع مقدس بود که ماندند و از آبادان دفاع کردند و فرمان امام را اجابت کرده تا در تاریخ شرمنده امام و شهدا نباشند./817/پ202/ب4

ارسال نظرات