۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۶۱۸۳۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

همدلی و همزبانی لازمه رشد و پویایی هر مسجد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام، همدلی و همزبانی بین همه گروه های دست اندرکار مسجد را سبب رونق و شکوفایی آن مسجد دانست و گفت: اگر مسجدی فعال است و توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند به دلیل آن است که بین همه متولیان و دست اندرکاران آن اتحاد و برادری وجود دارد و این لازمه رشد و پویایی هر مسجدی است.
امام جمعه شهرکرد در جمع دست اندرکاران مساجد کوهرنگ

به گزارس خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست هم اندیشی دست اندرکاران و ائمه جماعت مساجد شهرستان کوهرنگ، با بیان این که این نشست ها به صورت هفتگی و به نوبت در مراکز شهرستان های استان شکل می گیرد، تببین رسالت های دست اندرکاران مساجد برای آن ها و تلاش برای رفع مشکلات پیش روی مساجد را مهم ترین هدف تشکیل چنین نشست هایی دانست.

 

وی با تأکید بر این که اگر آبادانی دل در مسجد شکل نگیرد، هدف اصلی مسجد محقق نشده است، تصریح کرد: به یقین اگر مسجد نتواند نقش خود را در جهت تربیت انسان و رشد فکری عموم مردم انجام دهد، فردای قیامت از متولیان آن بازخواست می شود و این کارآسانی نیست.

 

امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به این که مردم متولی امور دینی در حکومت اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: دیدگاه و باور اسلام بر این است که مردم باید امور مسجد را به دست بگیرند و فعالیت ها و برنامه های آن را مدیریت کنند؛ بنابراین نباید از حکومت و دولت ها انتظار چندانی داشت.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که مسجد باید حرف و دیدگاه های اسلام را مطرح کنند و این با حکومتی شدن آن ها منافات دارد، ابراز داشت: اگر می خواهیم مساجدی فعال و پویا داشته باشیم باید به کمک های مردمی با مدیریت روحانی مسجد و کمک سایر دست اندرکاران مسجد دل خوش کنیم و امید به غیر از این، سبب دور شدن از هدف و رسالت مسجد می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که باید در هر مسجد یک شورای هماهنگی امور فرهنگی شکل گیرد تا کارها سر و سامان داده شود، تصریح کرد: این شورا متشکل از نمایندگان فعال گروه های متولی فعالیت های هر مسجد است که در رأس همه آن ها امام جماعت و روحانی مسجد قرار دارد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که همه برنامه های عمرانی و فرهنگی مسجد باید در مرحله نخست در این شورا تصویب شود و به تأیید روحانی مسجد برسد، خاطرنشان کرد: این شورا به هیچ وجه قصد دخالت یا موازی کاری در فعالیت های سایر گروه های فرهنگی مسجد همچون بسیج ندارد بلکه می خواهد کارها با همدلی و توان بیشتر انجام پذیرد.

 

این مقام مسؤول، همدلی و همزبانی بین همه گروه های دست اندرکار مسجد را سبب رونق و شکوفایی آن مسجد دانست و گفت: اگر مسجدی فعال است و توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند به دلیل آن است که بین همه متولیان و دست اندرکاران آن اتحاد و برادری وجود دارد و این لازمه رشد و پویایی هر مسجدی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که تک روی در فعالیت های مسجد جایگاهی ندارد، اظهار داشت: باید با برگزاری برنامه های جذاب و همکاری و همدلی، همه جوانان محله را به سمت مساجد سرازیر کنیم تا آن ها خود نبض امور را به دست بگیرند و یاری گر امام جماعت در اجرای برنامه ها باشند./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات