۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۶۲۳۵۸
استاد حوزه علمیه قم:

اقتدار نظام در گرو حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: اقتدار نظام در گرو حفظ ارزش ها و آرمان های این انقلاب است و نمی شود با نگان از بیرون، مشکلات را برطرف و برای کشور اقتدار به وجود آورد.
استاد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت ‌الاسلام سید عبدالحمید اشکوری، محقق برجسته در فلسفه حوزه علمیه قم امروز در بیستمین همایش فرصت‌ها و چالش‌های گفتمان انقلاب اسلامی در حسینیه عاشقان ساری افزود: وظیفه همه دولتها تحقق اهداف ملی است یعنی رفتار و ادبیات سیاسی دولتها باید تبدیل به اهداف ملی شود.

 

وی اظهار داشت: در تحقق امنیت ملی با نگاه به بیرون، امنیت ملی دچار مخاطره می شود و این نگاه دوم صد در صد غلط و اشتباه است چرا که با نگاه بیرون، امنیت ملی ایجاد نمی شود.

 

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید نگاه به بیرون منافع ملی تامین ممی شود و لذا نمی تواند نگاه از بیرون مهم باشد ضمن اینکه اقتدار نظامی با نگاه بیرون و با این ادبیات امکان ندارد که در این رابطه اگر دولتها بخواهند به این وظایف برسند، نیازمند قدرت ملی هستند که اگر قدرت ملی وجود نداشته باشد، نمی توان به اهداف عالیه رسید.

 

حجت الاسلام اشکوری  با بیان این که برخی نگاه‌ها در کشور وجود دارد که فکر می‌کند توسعه ایران اسلامی در گرو همکاری با غرب است، یادآور شد: نگاه به غرب و همکاری با غرب برای نظام ما کار ساز نیست و به همین دلیل باید تلاش کنیم تا نگرش افرادی که با این نگاه خواستار حفظ نظام هستند، تغییر کند.

 

وی گفت: دشمن به فکر به چالش کشیدن نظام جمهوری ما و انقلاب اسلامی ایران است و از فرصت های مختلف و با کمک نیروی داخلی و خارجی تلاش دارد که اساس نظام اسلامی را دچار تزلزل کند اما بصیرت، ولایتمداری و ایمان مردم مانع از این مسأله می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به قراردادهای مختلف در تاریخ ایران گفت: قراردادهای مختلف و ننگینی در تاریخ ایران همچون ترکمن چای، گلستان، قرارداد پاریس و غیره بسته شده که در همه این مسائل بخشی از حقوق خود را دادیم تا بخش دیگری حفظ شود و اگر از دولت ها سؤوال شود چرا انجام می دهید می گویند چون دارای قدرت ملی نیستیم انجام می دهیم.

 

حجت الاسلام شکوری افزود: اقتصاد انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت داخلی قابل توسعه است، ایران اسلامی به‌دلیل داشتن ظرفیت‌های پیدا و پنهان توان رفع نیازمندی‌های خویش را دارد و باید بدانیم توسعه ما در گرو همکاری با غرب نیست بلکه ما با توانمندی های خود به رشد و تعالی رسیده ایم.

 

وی گفت: باید بدانیم نگاه به بیرون امنیت ملی ما را تأمین نمی کند و نمی تواند از اقتدار ملی ما دفاع کند بلکه باید با استفاده از توان داخلی و پتانسیل های داخلی در جهت امنیت ملی تلاش کرده و شاهد رشد و پیشرفت و تعالی بایشم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات