۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۶۵۵۴۴
امام جمعه موقت کرمان:

استکبار ستیزی یکی از مبانی اصلی امام راحل بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کرمان با بیان این‌که استکبارستیزی یکی از مبانی اصلی امام بود، گفت: امام راحل هیچ گاه با استکبار کنار نیامدند و تا پایان عمر شریفشان به صراحت در برابر آمریکا موضع می گرفتند و می گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
حجت الاسلام عرب پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب پور، امام جمعه موقت کرمان، در خطبه های این هفته کرمان با گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد خاطرنشان کرد: قیام 15 خرداد که به عنوان نقطه عطف قیام و نهضت مردم ایران چند ویژگی اصلی داشت. ویژگی اول این قیام، انگیزه های اسلام خواهی مردم بود.

 

وی افزود: رژیم شاه از سال ها قبل از آن، سیاست اسلام زدایی را در پیش گرفته بود و مرحله به مرحله آن را پیاده می کرد. مردم در 15 خرداد سال 42، در مقابل این سیاست رژیم پهلوی ایستادند و با آن مخالفت کردند.

 

حجت الاسلام عرب پور دومین ویژگی قیام 15 خرداد را محوریت مرجعیت دانست و گفت: روحانیت در این قیام پیش گام بود و در رأس روحانیت، مرجعیت شیعه و شخص حضرت امام بود.

 

وی ادامه داد: سومین ویژگی این قیام شکسته شدن هیمنه رژیم شاه بود، در این روز مردم با شجاعت خودشان سد آهنین رژیم را در هم شکستند و ایستادگی در برابر دستگاه شاهنشاهی را تثبیت کردند.

 

امام جمعه موقت کرمان، در بیان چهارمین ویژگی 15 خرداد، این روز را  نقطه آغاز انقلاب امام دانست و گفت: با رهبری های حضرت امام (ره) و رشادت های مردم این مسیر ادامه یافت و پس از تحمل سختی ها، میوه شیرین پیروزی در 22 بهمن 57 به دست آمد.

 

حجت الاسلام عرب‌پور در ادامه با تجلیل از شخصیت امام امت و تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال ایشان خاطر نشان کرد: حضرت امام شخصیت بی بدیلی بودند که اسلام ناب را به همه ما معرفی کردند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی دیروز خود، به حق، شاخص های فکری و شخصیتی حضرت امام را تبیین کرده و نسبت به خطر تحریف شخصیت ایشان هشدار دادند.

 

امام جمعه موقت کرمان خاطر نشان کرد: حضرت امام یک شخصیت سیاسی صرف نبودند که با ارتحالشان، تاریخشان هم تمام شود، ایشان یک شخصیت دینی با مبانی و اصول فکری روشن بودند. به همین دلیل ما به ایشان امام می گوییم که نشان دهنده نوع نگاه ما به ایشان است.

 

وی تصریح کرد: امام برای اینکه اسلام ناب محمدی(ره) را برای مردم تشریح کند به میدان آمد و بعد از حرکت ایشان، اسلام آمریکایی با همه فروعاتش، اعم از اسلام متحجر و سکولار برای همه معلوم شد.

 

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به برخی مبانی فکری و عملی امام راحل خاطر نشان کرد: استکبارستیزی یکی از مبانی اصلی امام بود. امام راحل هیچ گاه با استکبار کنار نیامدند. ایشان تا پایان عمر شریفشان به صراحت در برابر آمریکا موضع می گرفتند و می گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، در مقابل تحریم های ظالمانه آمریکا، گفتند کشور ما در اثر این تحریم ها آبدیده می شود و مردم ما روی پای خودشان می ایستند.

 

وی تأکید کرد: این جفا است که عده ای امام را در مقابل استکبار منعطف نشان دهند و آمریکا ستیزی ایشان را زیر سؤال ببرند.

 

امام جمعه موقت کرمان افزود: وحدت جهان اسلام یکی دیگر از مبانی اصلی امام بود و در این راه تلاش فراوان کردند. امام توصیه داشتند که در ایام حج، شیعیان به اهل سنت می توانند اقتدا کنند. اما امروز می بینیم دستهای تفرقه افکن که به وسیله دشمنان تغذیه می شوند در جهان اسلام حمام خون راه انداخته اند.

 

وی اظهار داشت: مبنای دیگر امام، عدالت اجتماعی و رسیدگی به اقشار مستضعف جامعه بود. ایشان توسعه صرف و عدم توجه به محرومان را به هیچ وجه قبول نداشتند.

 

وی با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری از سوی خبرگان به رهبری امت اسلام خاطر نشان کرد: خبرگان به حق و به جا مقام معظم رهبری را به زعامت امت اسلام انتخاب کردند. امروز همه علما، مراجع و سیاسیون داخل و خارج اذعان می کنند که بهتر از ایشان برای رهبری کسی نیست. ایشان هم از نظر تقوا و معنویت و هم از جهت مدیریت و سیاست سرآمد هستند.

 

حجت الاسلام عرب پور در پایان با بیان اینکه هفته آخر ماه شعبان به عنوان هفته بهداشت مساجد نام گذاری شده است، خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان به خاطر فضای معنویت و ایمان مردم، جمعیت مساجد بیشتر می شود و باید مساجد از الان آماده پذیرایی از مهمانان این ماه باشند. اینکه انسان مسجد را برای حضور مؤمنان تنظیف کند افتخار است و مؤمنان و هیأت امنای مساجد باید سعی کنند در این هفته به طور شایسته مساجد را برای ماه مبارک رمضان آماده کنند. /972/پ203/ح

ارسال نظرات