۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۲۶۵۵۵۸
حجت­الاسلام فرحزاد بیان کرد:

صلوات بهترین اذکار و کوتاه­ترین توسل

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این­که گناه، دین و آخرت انسان را از بین می­برد، گفت: تشویق و ترغیب کردن به گناه، فرهنگ­سازی گناه و اصرار بر گناه، بدتر از انجام آن است.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام حبیب­الله فرحزاد، کارشناس رسانه ملی عصر جمعه در هیأت آل یاسین قم درباره ذکر صلوات خاطرنشان کرد: بهترین ذکرها و کوتاه­ترین توسل به پیامبر و اهل بیت(ع) ذکر شریف صلوات است؛ پیامبر گرامی اسلام وعده فرمودند نزدیک‌ترین افراد به من در روز قیامت، کسانی هستند که بسیار صلوات می‌فرستند.

 

این کارشناس دینی به اهمیت ماه شعبان پرداخت و اظهار داشت: در کنار عبادات صدقه دادن را فراموش نکنید؛ افضل اعمال در ماه شعبان صدقه دادن، توبه و استغفار است؛ کسی که در ما شعبان 70 مرتبه استغفار کند، مثل این است که 70 هزار بار در ماه های دیگر استغفار کرده باشد.

 

حجت­الاسلام فرحزاد گفت: گناه دین و آخرت انسان را از بین می‌برد و شیطان هر فردی را با ترفند خاص او فریب می‌دهد؛ تشویق و ترغیب کردن به گناه، فرهنگ سازی گناه و اصرار بر گناه بدتر از انجام آن است.

 

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: مؤمن واقعی قبل، هنگام و بعد از گناه شرمنده است؛ دوستان اهل بیت(عج) هیچ کار از روی میل گناه نمی‌کنند و ناخواسته به گناه آلوده نمی‌شوند.

 

وی اظهار داشت: در روایت آمده است که رکن توبه، پشیمانی است؛ گنهکاری که نادم و پشیمان است، خدا رحمت خود را شامل حال او می­کند.  

 

حجت­الاسلام فرحزاد با بیان روایتی گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند حضرت عیسی(ع) به مقام زنده کردن مردگان نرسید، مگر این‌که به خاطر خشوع و خضوع نسبت به امیر مؤمنان(ع) بود؛ بعد از حضرت علی(ع) برای هیچ امامی به اندازه امام زمان(عج) روایت نداریم.

 

این کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: شخصی از امام صادق(ع) درباره متولد شدن حضرت مهدی(عج) سؤال کرد که فرمودند آن حضرت متولد نشده است، اما اگر من زمان او را درک کنم به او خدمت می‌کنم.

 

این کارشناس دینی افزود: حضرت علی(ع) به کمیل فرمودند زمین از دام شیطان پر است، کسی نجات نمی‌یابد، مگر به اهل بیت(ع) چنگ بزند./822/پ202/ی

ارسال نظرات