۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۶۵۹۹۲
مدیر دفتر پژوهش های خاص دفتر تبلیغات مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای تغییر در مرجعیت دینی

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر پژوهش های خاص دفتر تبلیغات گفت: یکی از مسایلی که سال گذشته در فضای مجازی رخ نمایی بسیاری داشت، مبحث طلاق و گسترش آن، خشونت های اجتماعی و همچنین تلاش دشمن در تغییر مرجعیت اجتماعی از مرجعیت دینی و روحانیت به مراجع جدید بود.
اولين نشست گروه هاي تبليغ نوين در حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود معینی پور مدیر دفتر پژوهش های خاص دفتر تبلیغات در نشست گروه های تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی که ظهر امروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ قم برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمن در نقطه زنی فرهنگی گفت: دشمنان ما در جنگ فرهنگی همیشه به دنبال شناسایی نقاط قوت ما در جامعه هستند تا آنها را هدف قرار دهند.

 

وی در ادامه افزود: یکی از نقاط قوت جامعه ایرانی بحث خانواده، عفاف و حجاب، جمع گرایی مذهبی و عاشورا و مبانی مذهبی است که دشمنان برای زدن این مباحث برنامه‌های مفصلی داشته و دارند.

 

مدیر دفتر پژوهش های خاص دفتر تبلیغات خاطرنشان کرد: در گزارشی که برای فعالیت‌های دشمنان در سال گذشته در عرصه فضای مجازی در کشور تهیه شد چهار چالش مهم فرهنگی رصد گردید.

 

معینی‌پور با بیان این‌که در سال گذشته در حوزه فضای مجازی چهار عرصه حقوق شهروندی آزادی و جامعه مدنی و همچنین حوزه کارآمدی و مشروعیت مورد توجه واقع شد، تصریح کرد: در بحث مشروعیت و کارایی نظام مباحثی در حوزه بورسیه های وزارت علوم، دیپلماسی کلام و دیپلماسی جزیی و عمومی، آسیب شناسی های کشور، امنیت ملی، رسالت فرهنگی حکومت دینی مباحث بسیاری در فضای مجازی رصد شد.

 

وی در ادامه ابراز داشت: یکی از مسایلی که در سال گذشته در فضای مجازی رخ نمایی بسیاری داشت، مبحث طلاق و گسترش آن، خشونت های اجتماعی و همچنین تلاش دشمن در تغییر مرجعیت اجتماعی از مرجعیت دینی و روحانیت به مراجع جدید بود.

 

معینی‌پور افزود: نباید از پدیده‌هایی مثل مطرح شدن یک خواننده و ایجاد هیاهوهای اجتماعی به راحتی بگذریم، زیرا دشمن می‌خواهد این مسایل را جایگزین مرجعیت روحانی کند.


وی تصریح کرد: یکی از کارهای مهم دیگر دشمن این است که با بیان تندروی‌های برخی شیعیان زمینه را برای توسعه حقوقی اقلیت‌های مذهبی باز کنند و به همین روش بین شیعیان و اهل سنت اختلاف افکنی کنند.

 

مدیر دفتر پژوهش های خاص دفتر تبلیغات در پایان با اشاره به هجمه‌های دشمن در زمینه بحث ولایت فقیه، بر لزوم فعالیت جدی حوزه در زمینه توسعه مباحث علمی و آموزشی حوزه در خصوص مبانی ولایت فقیه تأکید کرد./922/پ202/ی

ارسال نظرات