۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۶۶۱۵۲
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خبر داد؛

پیش بینی حضور بیش از 2 هزار نفر در طرح آموزشی نشاط معنوی در هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ‌ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه سال گذشته یکهزار و 500 نفر در طرح نشاط معنوی بقاع متبرکه هرمزگان شرکت کردند گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 2 هزار نفر در قالب این طرح آموزش ببینند.
طرح نشاط معنوي

حجت الاسلام محسن شهبازی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، از غبارروبی و عطرافشانی ضریح امامزاده سید مظفر(ع) به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته بهداشت و تکریم مساجد و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ضریح امامزاده سید مظفر(ع) با حضور آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، جاسم جادری استاندار بندرعباس و 200 نفر از خدام غبارروبی و با گلاب ناب عطر افشانی می شود.

 

وی افزود: این مراسم معنوی ساعت هشت صبح فردا چهارشنبه 20 خرداد ماه سال جاری مصادف با 22 شعبان در بندرعباس برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان همچنین افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان، 30 روحانی اعزامی از حوزه علمیه قم به مناطق مختلف استان هرمزگان برای تبلیغ فرهنگ وقف اعزام می شوند.

 

وی اجرای طرح ضیافت الهی را یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در 28 بقعه شاخص این استان دانست و بیان کرد: در قالب این طرح جزء‌خوانی بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام شهبازی ابراز داشت: جلسه ترتیل‌خوانی قرآن که در طول 30 روز، ماه نزول قرآن با حضور قاریان برجسته استان در امامزاده سید مظفر(علیه السلام) بندرعباس برگزار می‌شود، به صورت زنده از سیمای مرکز خلیج فارس پخش می‌شود.

 

وی افزود: طرح نشاط معنوی نیز با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از 15 تیر ماه تا 15 مرداد ماه سال جاری در 20 بقعه شاخص استان هرمزگان اجرا خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان این‌که علاقه‌مندان در رده‌های سنی مختلف و در دو بخش برادران و خواهران تا 31 خرداد فرصت دارند، جهت شرکت در این طرح به دفاتر فرهنگی امامزادگان مراجعه و ثبت نام کنند، گفت: روخوانی و تفسیر قرآن، تاریخ اسلام، سبک زندگی ایرانی اسلامی و جذب و آموزش خدام افتخاری امامزادگان از رشته های پیش بینی شده در این طرح است.

 

وی در پایان با یادآوری اینکه سال گذشته یکهزار و 500 نفر در طرح نشاط معنوی بقاع متبرکه هرمزگان شرکت کردند، بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 2 هزار نفر در قالب این طرح آموزش ببینند./851/ت302/ح

ارسال نظرات