۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۶۷۱۵۵
آیت الله مجتهد شبستری:

واردات خودروهای لوکس با عدالت اجتماعی همخوانی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که دولت باید جلوی واردات بی رویه کالاها را بگیرد و عدالت اجتماعی را تحقق بخشد، گفت: متاسفانه اخیرا حدود چهل هزار ماشین لوکس که قیمت های میلیاردی دارد، وارد کشور شده و این ترویج فرهنگ تجمل گرایی است و باید با آن مبارزه کرد.
آيت الله مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جلسه فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی، با اظهار خرسندی از برنامه های شورای فرهنگ عمومی، گفت: گزارشاتی که حضار ارائه کردند خوشحال کننده بود و امیدواریم در خصوص اوقات فراغت جوانان و نوجوانان عزیز نیز برنامه های مفیدی برنامه ریزی شده و به اجرا درآید.


وی افزود: اجرا شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی یکی از دغدغه های اصلی و دیرینه من بود، اما با شنیدن گزارشات اقدامات سپاه پاسدران و تبلیغات اسلامی و سایر ارگان ها به نظر می رسد که این شورا نتایج خوبی داشته است.


عضو  خبرگان رهبری تاکید کرد: برنامه های فرهنگی باید جامع تر و کامل تر برگزار شود و جای مسابقات فرهنگی از قبیل قرآنی و کتابخوانی به چشم می خورد، مثلا می توان مسابقه کتابخوانی شهید مطهری را برگزار کرد، چرا که برگزاری این مسابقات هم رشد علمی را به دنبال دارد و هم مشوقی برای فعالیت های علمی و کتابخوانی است.


وی اضافه کرد: امروزه اغلب جوانان و نوجوانان مشغول بازی های رایانه ای و تلفن همراه هستند، اما باید توجه کرد که وقت جوانان عزیز با این ابزارآلات به هدر می رود و به جای آن باید مشغول تفریحات سالم و مفید باشند و باید برای آن برنامه ای کامل، جامع و در عین حال جذاب تدارک دید.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: متاسفانه اخیرا حدود چهل هزار ماشین لوکس که قیمت های میلیاردی دارد، وارد کشور شده و این ترویج فرهنگ تجمل گرایی است و باید با آن مبارزه کرد و همچنین دولت باید جلوی واردات بی رویه کالاها را بگیرد و عدالت اجتماعی را تحقق بخشد.


وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که مورد تحریم واقع شده ایم و مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد، مانور خودروهای لوکس در خیابان ها نگران کننده است و هیچ سنخیتی با عدالت اجتماعی ندارد.


آیت الله شبستری افزود: ماه رمضان در پیش است و متقارن شده است با تعطیلات تابستانی، آموزش و پرورش دانش آموزان را به شرکت در نماز های جماعت و مراسمات علمی و مذهبی تشویق نموده و نسبت به پر کردن اوقات فراغت آنان اقدامات لازم را انجام دهد.


وی خاطر نشان کرد: آن بودجه هایی را که دولت صرف امور دادگستری می کند، اگر صرف امور فرهنگی شود، جرائم کاهش می یابد.


نماینده ولی فقیه افزود: در سال 94 باید آمار جذب دانشجویان و دانش آموزان به فعالیت های علمی و همچنین شرکت آنان در مراسمات مذهبی افزایش یابد.


وی افزود: برنامه های فرهنگی و مذهبی باید متنوع بوده و به صورت جذاب برگزار شود، چرا که اگر یکنواخت برگزار شود کسل کننده خواهد بود و به تدریج آمار شرکت کنندگان رو به کاهش خواهد بود./853/پ202/ب4

ارسال نظرات