۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۶۷۲۱۹
مدیر جدید حوزه‌ علمیه خواهران استان قم:

ارائه الگوی مشارکتی اسلامی مناسب برای زنان جامعه امری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم با بیان این که جامعه امروز با مشارکت عمومی زنان روبه رو است، گفت: بنابراین لازم است که الگوی مشارکتی اسلامی مناسب برای زنان جامعه ارائه شود.
حجت الاسلام محمد تقي قندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدتقی قندی، مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان قم، پیش از ظهر امروز، در آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید حوزه علمیه خواهران استان قم گفت: استان قم مرکز فقه و فقاهت مراجع عظلام و پایتخت علمی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین حوزه‌های علمیه برادران و خواهران نیازمند رسیدگی مناسبی از سوی نهادهای حوزوی و دولتی است.

 

حجت‌الاسلام قندی در ادامه سخنانش به به رهنموهای امام خمینی(ره) درباره جامعه بانوان اشاره کرد و گفت: امام راحل بیان کرد که نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهد و مربی نیمی دیگر از جامعه هستند.

 

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان قم بیان کرد: خواهرانی که در حوزه‌های علمیه تدریس می‌کنند، باید الگوی مناسبی برای دانش‌پژوهان باشند و بانوان طلبه را برای تبلیغ و ترویج معارف اسلامی جامعه آماده کنند.

 

وی با بیان این که جامعه امروز با مشارکت عمومی زنان روبه رو است، گفت: بنابراین لازم است که الگوی مشارکتی اسلامی مناسب برای زنان جامعه ارائه شود.

 

حجت‌الاسلام قندی ابراز داشت: حوزه علمیه خواهران استان قم می‌تواند همکاری مناسبی با مرکز مطالعات زنان داشته باشد تا الگوی مناسبی در جامعه ارائه دهد.

 

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان قم عنوان کرد: آموزش فضای مجازی حوزه علمیه خواهران و آموزش و ارتقای علمی اساتید به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران واگذار شده است.

 

وی در ادامه به فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های مناسبی میان بانوان طلبه خارجی با حوزه علمیه خواهران صورت گرفته است، که امیدواریم این فعالیت‌ها روز به روز گسترده‌تر شوند./998/پ202/ح

ارسال نظرات