۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۶۷۶۰۹
عضو جامعه مدرسین:

هرگونه گفتار و اقدام اختلاف انگیز چیزی جز خسران برای مکتب اهل بیت نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عای حوزه های علمیه هرگونه اقدام و گفتار اختلاف انگیز را دربردارنده خسران بسیار برای مکتب اهل بیت دانست و تاکید کرد: اگر سخنانی گفته و کتاب هایی در مسیر اختلافات مذهبی و قومی نوشته شود یا توهین هایی به مقدسات مذاهب صورت گیرد، جز این که بر مذهب حقه شیعه لطمه وارد می کند اثر دیگری ندارد.
آيت الله غروي

آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که«هر حنجره ای که در جهت اختلاف‌افکنی کار کند، بلندگوی دشمن است» گفت: برخی از این افراد دانسته و برخی دیگر ندانسته بلندگوی دیگران هستند و تصور می کنند که ولایتمداری خاص اهل بیت(ع) را دارند.


وی افزود: این افراد از گذشته مورد بهره برداری دشمن بوده و هستند، اکثرا این افراد به صورت پنهان از سوی افرادی تغذیه و تقویت می شوند بدون این که متوجه مسأله باشند؛ از همین رو نمی توان گفت که این افراد دانسته در جهت منافع دشمن عمل می کنند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که افراد نادان را نمی توان بلندگوی دشمن دانست، اظهار داشت: ممکن است برخی از افراد دانسته در جهت منافع دشمن حرکت کنند اما معمولا ندانسته در این مسیر قدم می گذارند.


وی ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر امروزه سخنانی گفته و کتاب هایی در مسیر اختلافات مذهبی و قومی نوشته شود یا توهین هایی به مقدسات مذاهب صورت گیرد، جز این که بر مذهب حقه شیعه لطمه وارد می کند و افراد را نسبت به این مذهب رئوف بدبین می کند اثر دیگری ندارد.


آیت الله غروی در بخش دیگری از گفت وگو با رسا با اشاره به تلاش دشمن و برخی از کشورهای مزدور منطقه برای کشاندن جنگ های نیابتی به مرزهای ایران ابراز داشت: پاسخ ایران به هرگونه شیطنتی عملی و قاطع خواهد بود، اگر دشمن می خواهد به سمت مرزهای ایران حرکت کند باید بداند که ملت ایران جنگ دیده است.


وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از جنگ امکاناتی به دست آورده است که دشمن توانایی بر آورد کردن آنها را ندارد، در نتیجه هرکشوری و هر گروه و جریانی از زمین، هوا و دریا بخواهد به ایران تعدی کند و کوچک ترین حرکتی انجام دهد، شدیدترین پاسخ را دریافت می کند.


عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حمله و تعدی به جمهوری اسلامی ایران منجر به نابودی کشور یا گروه حمله کننده می شود، ممکن است برای برخی کشورها دفع گروه های تکفیری مشکل باشد اما ایران آنها را نابود خواهد کرد.


وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که اجازه بازرسی از دانشمندان هسته ای را نمی دهند، اضافه کرد: این که گفته می شود دشمنان می خواهند با دانشمندان گفت وگو کنند در واقع هدف آن ها صرف گفت وگو نیست.


عضو جامعه مدرسین جوزه علمیه قم با بیان این که اجازه دادن برای گفت وگو با دانشمندان هسته ای در حقیقت اجازه دادن برای بازجویی از آنان است، گفت: دشمن از این طریق در صدد است تا از اسرار کشور آگاه شود، اجازه دادن برای بازجویی از دانشمندان تحقیر ملت و نظام انقلابی است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات