۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۶۸۵۸۵
از سوی شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی؛

آثار پژوهشی و تولیدات علمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی بررسی می شود

خبرگزاری رسا ـ در راستای منویات تولیت آستان قدس رضوی، محتوای آثار پژوهشی و تولیدات علمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی در سه سال اخیر در دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی تحلیل و بررسی می‌شود.
بنياد پژوهش هاي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام  سید جلال حسینی، دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این مطلب گفت: این طرح در گروه آموزشی و پژوهشی دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در سال جاری انجام می‌شود.

 

وی با بیان تأکیدات تولیت عظمای آستان قدس رضوی در خصوص اهمیت و ضرورت پژوهش و نشر افزود: آیت الله واعظ طبسی در جلسات متعدد شورای عالی فرهنگی به موضوعات مهمی نظیر «لزوم ساماندهی و متمرکز نمودن فعالیت‌های پژوهشی »، «پرهیز از موازی کاری»، «تاکید بر انجام پژوهش‌های بنیادی مورد نیاز موسسات فرهنگی»،‌ »لزوم توجه به کیفیت در حوزه پژوهش»، «لزوم برطرف نمودن ضعف عمیقِ موجود در حوزه ترجمه انگلیسی و عربی »، «توجه به محتوا و ارائه مبانی نظری جدید در نشر» و...  اشاره کرده است.

 

حجت الاسلام  سید جلال حسینی اظهار کرد: با اشاره به شناخت بهتر راهبردهای مرتبط با اهداف اساسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی وخط¬مشی‌های موجود در این زمینه، رهنمودهای تولیت عظمای آستان قدس رضوی می‌تواند راهگشا و چراغ هدایت به سوی دستیابی به این اهدافِ مهم باشد. از این رو انجام طرح پژوهشی با عنوان «تحلیل محتوای آثار پژوهشی و تولیدات علمی بنیاد پژوهشهای اسلامی در سه سال اخیر با عنایت به اهداف فرادستی» ضروری به نظر می‌رسد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی استان قدس رضوی عنوان کرد: با انجام این تحقیق بنیاد پژوهش‌های اسلامی در جهت برنامه¬ریزی و تولید آثار پژوهشی خود تواناتر، اثربخش تر  و در دستیابی به اهداف اساسی خود ثابت قدم تر خواهد  شد.

 

وی تصریح کرد: طرح پژوهشی حاضر، نتایج و بروندادهای حائز اهمیتی در بر خواهد داشت که از مهم‌ترینِ آن‌ها می¬توان به دستیابی به تحلیل محتوایی آثار پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی و میزان برآوردن شدن اهداف اساسی بنیاد در اساسنامه¬ی آن توسط این آثار اشاره کرد.

 

حجت الاسلام  سید جلال حسینی  با بیان مراحل انجام پروژه اذعان کرد: مطالعه کتابخانه¬ای و تحلیل اسناد فرادستی بنیاد پژوهش‌های اسلامی، بررسی و تحلیل موضوعی و محتوایی آثار پژوهشی تولیدی بنیاد پژوهش‌های اسلامی، ارائه نمودن گزارش آماری داد¬ه¬های بدست آمده در قالب جداول و نمودار جهت نشان دادن میزان ارتباط محتوای آثار پژوهشی با اهداف و بیانات تولیت عظمی، بحث و تحلیل، نتیجه گیری و پاسخگویی به سوال اصلی تحقیق و... از جمله مراحل این طرح پژوهشی است که حدود 12 ماه به طول می انجامد. /1308/د102/ب5

ارسال نظرات