۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۷۱۰۹۸
نماینده مردم تبریز در مجلس:

دستاوردهای هسته‌ای ایران غرب را مجبور به مذاکره کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز با تأکید بر این‌که آمریکا و غرب نیازمند مذاکره با ایران هستند، گفت: دستاوردهای هسته‌ای ایران، غرب را مجبور به مذاکره کرده است.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که روند مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب به مراحل حساس تدوین توافق‌نامه رسیده است، اظهار داشت: رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسؤولان ارشد راهشگای بسیاری از امور است.


وی با بیان این‌که رهبر انقلاب در این سخنان یادآور تاریخ مذاکرات هسته‌ای شدند و فرمودند که مذاکرات هسته‌ای از دولت دهم آغاز شده است، خاطرنشان کرد: معظم‌له فرمودند که تمام بدعهدی ها و چانه زنی های آنها برای تسلیم کردن ملت استقلال طلب ایران و شکست کشوری که می تواند الگوی دیگر کشورها باشد.


عضو هیأت رییسه مجلس با تأکید بر این‌که بدعهدی سردمداران غربی پیش از این اثبات شده است، گفت: آن زمانی که کشور به اورانیوم 20 درصد نیاز داشت، غربی‌ها قول دادند که به ما بدهند، اما بارها این مسأله را به تأخیر انداختند و خلف وعده کردند، البته باور نداشتند که جوانان ایرانی خود می توانند به این سطح علمی دست یابند.


فرهنگی با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر انقلاب مبنی بر تحریم‌های ظالمانه غرب به بهانه فعالیت های هسته‌ای ایران در طول سالیان متمادی افزود: باید دانست که دستاوردهای مهم هسته‌ای کشور غرب را مجبور به مذاکره کرده است، چراکه آمریکا و غرب بیش از ایران نیازمند مذاکره با ایران هستند.


وی تصریح کرد: بیش از آن که ما نیازمند مذاکره باشیم، آمریکا و کشورهای غربی نیازمند نشستن دور یک میز با حضور ایران هستند، چراکه امروز ثابت شده نه تنها در مسأله هسته‌ای ایران، بلکه بسیاری از معادلات منطقه‌ای بدون حضور ایران حل نمی شود.


نماینده مردم تبریز در مجلس تأکید دوباره رهبری بر لغو یکباره تحریم‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبری فرمودند که تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی چه مربوط به شورای امنیت، چه کنگره و چه دولت امریکا باید فوراً هنگام امضای موافقتنامه لغو و بقیه تحریم ها هم در فواصل معقول برداشته شود.


وی با بیان این‌که لغو تحریم ها نباید به اجرای تعهدات ایران منوط شود، تصریح کرد: تصویب طرح اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر صیانت از دستاوردهای هسته‌ای در راستای رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، اما زیاده‌خواهی غرب توافق مطلوب را دورتر خواهد کرد./853/ت302/ش

ارسال نظرات