۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۷۱۱۲۳
حجت الاسلام علوی تهرانی:

دنیا محلی برای رسیدن به سعادت اخروی است/ ارزش زندگی انسانی در گرو رضایت الهی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که دنیا جایی است که می‌توان از طریق آن سعادت و ساختمان آخرت را بنا کرد، گفت: دنیا یاوری خوب برای انسان برای رسیدن به سعادت و کمال است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد باقر علوي تهراني، استاد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارس المومنین، بعد از ظهر سه‌شنبه نهم تیر‌ماه در مسجد امیر(ع)، گفت: در قبال دنیا سه دیدگاه کلی وجود دارد که هیچ کدام نیز مورد تأیید اسلام نیست، مورد اول این دیدگاه‌ها، به این موضوع اشاره دارد که دنیا یک مفهوم دارایی و اموال است و هرکه دارایی دارد پس صاحب دنیای مذموم است.

وی با اشاره به مورد دوم و سوم دیدگاه درباره دنیا، افزود: دسته دوم دنیا را محدود به زمان خلقت تا رفتن از دنیا می‌دانند رفتار‌های تصوفانه دارند، گروه سوم نیز در دنیا رفتار‌های سوسیالیستی از خود بروز می‌دهند و به زندگی اشتراکی اعتقاد دارند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، تأکید کرد: بر اساس گفته حضرت محمد(ص)، دنیا جایی است که می‌توان از طریق آن سعادت و ساختمان آخرت را بنا کرد، ضمن این‌که دنیا یک یاور خوب برای انسان می‌تواند باشد.

رییس بنیاد فارس المؤمنین با توصیف خواب بودن دنیا از زبان پیامبر(ص)، تصریح کرد: پیامبر(ص) دنیا را همانند یک خواب و رؤیا می‌دانست، که این خواب می‌تواند که گاهی به خیر می‌انجامد و گاهی نیز به شر، اما موضوع اصلی این‌جاست که برخی از افراد در زندگی خود به چیزی دل می‌بندند که از نظر خاتم انبیا یک چیز غیر واقعی و بیهوده است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان تعریف دنیا، افزود: دنیا در معنای کلی یعنی از زمانی که وارد جهان ماده می‌شویم تا زمانی که روح در بدن ما است، ضمن این‌که در این دنیا ما از یک‌سری لوازم دنیوی بهره می‌بریم که سبب آسایش و آرامش ما می‌شوند، اما نکته اصلی اینجا است که دل بستن به همین لوازم و ابزار دنیوی، ما را به دنیای مذموم وابسته می‌کند.

وی با اشاره به یاد خدا در زندگی، تصریح کرد: باید و در همه حال در جریان زندگی و در مواردی که از ابزار دنیوی استفاده می‌کنیم یاد خداوند را در نظر داشته باشیم تا دنیای ما یک دنیای مذموم و نکوهش شده نشود.

رییس بنیاد فارِس المؤمنین در پایان با اشاره به داستان فردی خدا‌جو در روز قیامت، خاطر‌نشان کرد: فردی در روز قیامت به ‌دلیل اعمال نیک خود در تمام زندگی مورد توجه فرشتگان مقرب درگاه الهی قرار خواهد گرفت، حتی فرشتگان بر اعمال نیک او شهادت خواهند داد، اما در همان زمان خداوند متعال آن فرد را مورد لعن و نفرین خود قرار می‌دهد، زیرا خداوند بر نفس وی آگاه است می‌داند که اعمال نیک وی برای رضای خدا نبوده و تنها در راه دنیوی انجام شده است./856/پ202/ح

ارسال نظرات