۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۷۲۳۷۱
بحرالعلوم مطرح کرد؛

۶۰ هزار قرآن‌آموز تحت پوشش طرح ۱۴۴۹

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: در «طرح 1149، قرآن، کتاب زندگی» ۶۰ هزار قرآن‌آموز را از طریق کلاس‌های نیمه‌حضوری تحت پوشش قرار داده‌ایم.
بحر العلوم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به آغاز «طرح 1449، قرآن، کتاب زندگی» از 23 خردادماه، اظهار کرد: سازمان دارالقرآن الکریم نیز در ستاد طرح با شبکه قرآن سیما همکاری داشته و علاوه بر مشارکت و حضور فعال در جلسات ستادی در ضبط برنامه‌های 1449 در صدا و سیما نیز همکاری داشته است.

 

بحرالعلوم افزود: همچنین در طرح 1449، برای آموزش 60 هزار نفر از طریق کلاس‌های حضوری اقدام کرده‌ایم که برگزاری این کلاس‌های حضوری همزمان با آغاز پخش برنامه از صداوسیما، در استان‌ها آغاز شده است.

 

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه حفظ، ترجمه و تفسیر سوره یاسین که محوریت طرح است از شبکه‌های مختلف صداوسیما آموزش داده می‌شود آموزش‌های خود در مؤسسات قرآنی سراسر کشور را به‌صورت نیمه‌‌‌حضوری تعریف کرده‌ایم و در پایان طرح یک آزمون نهایی با حضور شرکت‌کنندگان برگزار کرده و قبول‌شدگان را به سیمای قرآن معرفی می‌کنیم.

 

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم عنوان کرد: دوره‌های آموزشی ما 23 جلسه‌ای است اما به این دلیل که آموزش‌های طرح 1449 از طریق صداوسیما نیز انجام می‌شود تعداد جلسات آموزشی در این طرح را به 11 جلسه کاهش داده‌ایم تا قرآن‌آموزان بقیه آموزش‌ها را از طریق صداوسیما دنبال کنند.

 

وی ادامه داد: در‌خصوص محتوا نیز با توجه به اینکه حفظ سوره یاسین مورد توجه است ما در سازمان دارالقرآن الکریم کتاب تهیه شده برای این طرح از سوی سازمان صداوسیما را چاپ نکردیم چرا‌که مطالب مربوط به حفظ، ترجمه و تفسیر سوره یاسین در دسترس مردم بوده و نیازی نیست که کتاب مجزایی برای آن چاپ شود.

 

بحرالعلوم در ادامه گفت: سال گذشته در طرح 1448 به این دلیل که حفظ موضوعی آیات مدنظر بود کتاب را چاپ کردیم اما امسال که حفظ موضوعی نبود و ‌حفظ سوره یاسین مورد توجه بوده است از چاپ کتاب آن خودداری کردیم./1325/د102/ی

ارسال نظرات