۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۷۲۴۹۰
همزمان با سالروز شهادت امیرمؤمنان؛

پرچم گنبد حرم رضوی تعویض می‌شود

خبرگزاری رسا ـ طبق برنامه هرساله به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) پرچم گنبد بارگاه منور رضوی تعویض و اماکن متبرکه نیز سیاه پوش می شوند.
سيه پوش شدن گنبد حرم رضوي

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از تعویض پرچم گنبد امام رضا(ع) همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) خبر داد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: حرم رضوی به همراه برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری شهادت مظلومانه مولی الموحدین امیرمؤمنان علی(ع) سیاه پوش می شود.

 

وی تصریح کرد: مراسم عزاداری و سوگواری ظهر شهادت امام علی(ع) با سخنرانی حجج الاسلام سید حسین حسینی قمی و باقر فرزانه در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری همزمان با شب و شام شهادت به تببین موضوع «امامت در قرآن» و مداحان و ذاکران اهل بیت نیز به مرثیه سرایی و عزاداری می پردازند.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مراسم شب شهادت همزمان با احیای شب بیست و یکم رمضان در صحن جامع رضوی به همراه پخش صوت و تصویر در سابر اماکن متبرکه و پخش زنده از شبکه خراسان سیما برگزار می شود.

 

وی با بیان این که ویژه برنامه زائران غیر ایرانی در رواق های غدیر، کوثر، دارالمرحمه و صحن های کوثر و غدیر برگزار می شود، عنوان کرد: «از وصیت های امام علی تا نظم در کارها»، «مناقب و فضائل مولای متقیان»، «امام علی الگوی رفتاری برای جهان کنونی» موضوعاتی است که در این ایام ویژه زائران غیرایرانی تبیین می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: «جهاد در حکمت امام علی و بیداری اسلامی»، «مرگ و شهادت در سخنان امام علی»، «امر به معروف در سیره امام علی» ،«شب قدر و امام زمان» و «عدالت و حکومت علوی» از دیگر موضوعات سلسله سخنرانی های ویژه زائران غیر ایرانی است.

 

وی بیان کرد: «آداب استغفار و توبه در کلام امیرمؤمنان»، «اثرات تربیتی در کلام امام حسن»، «ابعاد مظلومیت امام علی»، «دنیا و آخرت در آینه نهج البلاغه»، «بصیرت و صبر؛ ابزار استقامت حکوکت علوی» و «رابطه لیلة القدر و نزول قرآن» عناوین موضوعاتی است که ویژه خواهران تبیین می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: سخنرانی ویژه خواهران در دو نوبت یک ساعت قبل از اذان ظهر و یک ساعت قبل از اذان مغرب در رواق های دارالاجابه و دارالحکمه برگزار می شود./1308/ت302/ب4

ارسال نظرات