۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۷۲۸۰۵
حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد؛

همدلی و همزبانی لازمه شکل‌گیری راهپیمایی پرشکوه روز قدس

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری لازمه شکل‌گیری راهپیمایی پرشکوه و در خور شأن و جایگاه نامگذاری امام راحل(ره) و روز قدس را همدلی و همزبانی بیان کرد و گفت: همدلی و همزبانی در راهپیمایی روز قدس باید با نگاه و هدف رضایت و خشنودی خدا متعال توأم باشد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد،حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در ستاد انتفاضه و قدس این استان، با یادآوری دو عرصه مهم داخلی و خارجی پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم هوشیاری و جدی گرفتن این دو عرصه تأکید کرد و گفت: همدلی و هم زبانی در عرصه داخلی و مقاومت و ایستادگی در عرصه خارجی از ضرورتها و نیازهای اساسی در مواجه با این دو عرصه محسوب میشود.

 

وی با اشاره به گسترده و فراگیر بودن همدلی و هم زبانی در آموزههای دینی و اسلامی، تصریح کرد: در آیات، روایات و مجموعههای اخلاقی دین مبین اسلام مستمر بر همدلی و همراهی و صاف کردن دل‌ها نسبت به همدیگر تأکید شده است؛ بر همین اساس و با توجه به نامگذاری حکیمانه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام همدلی و همزبانی، این امر مهم در جامعه باید به خوبی خود را نشان بدهد.

 

حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام، لازمه شکل‌گیری راهپیمایی پرشکوه و در خور شأن و جایگاه نامگذاری امام راحل(ره) و روز قدس را نیز همین همدلی و همزبانی بیان کرد و گفت: همدلی و همزبانی در راهپیمایی روز قدس باید با نگاه و هدف رضایت و خشنودی خدا متعال توأم باشد.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که رضایت و خشنودی خدای متعال در مقابله با آمریکا و صهیونیستها است، افزود: به تعبیر شهید بهشتی تردیدی وجود ندارد که آمریکاییها و اسراییلیها شمرهای زمان ما و دشمنان صدرصدی اسلام و مسلمانان هستند؛ بنابراین باید آن‌ها را به درستی شناخت و در برابر آنها محکم و مقاوم ایستاد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که همدلی و همزبانی باید به کسب رضای خدای متعالی منتهی شود، تحقق این مهم را تنها در گرو مشت گره کردن و مبارزه با شمرهای زمانه دانست و خاطرنشان کرد: بکوشید این باور را که همه باید برای کسب رضایت خدای متعال در برابر آمریکا و اسراییل ایستادگی کنند به خودمان و جامعه القا کنیم.

 

این مقام مسؤول در جمع‌بندی این بخش از سخنان تأکید کرد: بدانید که همگان نسبت به ایجاد همدلی و هم زبانی در جامعه تکلیف شرعی داریم و در راستای عملیاتی شدن آن نیز باید از خدای متعال استمداد بطلبیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه به تبیین ابعاد مختلف عرصه خارجی که همان عرصه تقابل بیگانه با نظام جمهوری اسلامی ایران است پرداخت و تصریح کرد: منظور ما از عرصه خارجی همان منطق و نگاه خارج از اسلام ناب است که به دشمنی همه جانبه علیه ملت ایران برخاسته است.

 

وی تأکید کرد: هر کسی هم که از داخل کشور با این نگاه صهیونیستی آمریکایی همراه و همگام باشد و بر خلاف نظر و اندیشه امام راحل و شهدا، نگاهی دگر اندیشانه داشته باشد، به یقین بیگانه است و همدلی و همزبانی با او هیچ معنا و مفهومی ندارد.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر غافل نشدن از این اربابان و فتنه افکنان اصلی در جهان به ویژه جهان اسلام افزود: نباید از کسانی که فتنه افکنی می‌کنند در بین ملتهای مسلمان، داعش را به جان امتهای اسلامی میاندازند، عربستان را به عنوان حربهای علیه مردم مسلمان تحریک میکنند و با او بر سر یک میز مذاکره می نشیند، غافل شد.

 

حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام در پایان دشمن شناسی را یکی دیگر از نیازهای اصلی و اساسی امروز جامعه برشمرد و گفت: آمریکا و استکبار شناسی باید به عنوان یک اصل و خط مشی همیشگی مدنظر باشد و نباید هیچ گاه کم رنگ شود./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات