۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۷۴۱۲۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

متولیان صدا و سیما اجازه ندهند تسامح و تساهل‌ در کارها سبب قربانی شدن دین شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: مجموعه صدا و سیما باید نگاه تمام عیار دینی را در همه کارها، اقدامات و برنامه سازی‌ها مورد توجه جدی قرار دهد و اجازه ندهد خدایی نخواسته گاهی بعضی ملاحظه‌کاری‌ها، تسامح و تساهل‌ها و نظرات مخالف با دین بر امور حاکم و دین قربانی آن‌ها شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونان صدا و سیمای این استان، با قدردانی‌ از اقدامات‌ و برنامه‌های‌ این‌ سازمان‌، صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری را مجموعه‌ای فعال و پویا خواند و اظهار داشت: خوشبختانه تلاشگران در مجموعه صدا و سیمای این استان در مقام آن هستند که هر چه می‌توانند برنامه‌های خوب، پرجاذبه و پر محتوا به جامعه ارائه بدهند و نظر مخاطبان را به سمت شبکه استانی جلب کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ایجاد رقابت بین شبکه‌های استانی و تلاش برای کسب جایگاه برتر در بین شبکه های استانی را امری پسندیده و موجب تقویت انگیزه‌ها دانست و تصریح کرد: به یقین این ایجاد رقابت بین شبکه‌های استانی کیفیت برنامه‌ها را بالا خواهد برد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که رقابت‌ها باید با کیفیت، محتوا و سلامت توأم باشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه صدا و سیمای این استان می‌کوشد خود را با این معیارها و شاخص‌های مدنظر یک برنامه خوب و پرمحتوا همراه کند و ما نیز در این عرصه شاهد ارتقاء و رشد هستیم.

 

امام جمعه شهرکرد، نگاه تمام عیار دینی داشتن را لازمه ارتقا و رشد در کارها دانست و گفت: مجموعه صدا و سیما باید نگاه تمام عیار دینی را به عنوان یک اصل مهم در همه کارها، اقدامات و برنامه سازی‌ها مورد توجه جدی قرار دهد و اجازه ندهد خدایی نخواسته گاهی بعضی ملاحظه‌کاری‌ها، تسامح و تساهل‌ها و نظرات مخالف با دین بر امور حاکم شود و دین قربانی آن‌ها شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بر اصل و پایه قرار دادن نگاه تمام عیار دینی در تولیدات و برنامه‌سازی‌ها تأکید کرد و افزود: صدا و سیما باید نگاه دینی را در برنامه سازی خود اصل قرار بدهد و مواردی که مقداری با دین در تعارض و زاویه است را یا اصلاح کند و یا بدون هیچ‌گونه تعارف آن را کنار بگذارد چرا که اگر در این امور تسامح و تساهل صورت بگیرد، سرانجامی جز آتش جهنم برای انسان به دنبال نخواهد داشت.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با مطلوب ارزیابی کردن برنامه‌های معارفی صدا و سیمای این استان، به برنامه متنوع و تأثیرگذار ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان در شبکه استانی ‌اشاره کرد و گفت: برنامه سحر امسال از نظر کیفیت، محتوا، تنوع، استفاده از روحانیان و چهره های مختلف و مجری برنامه قابل مقایسه با سال های گذشته نیست و خوشبختانه توانسته است مخاطبان را به خوبی به خود جذب کند و کمتر اجازه بدهد آن‌ها به سراغ دیگر شبکه‌ها بروند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در همین زمینه کیفیت و محتوا را در ساخت و تولید برنامه‌های معارفی اصل دانست و اظهار داشت: هر چه می‌توانید بر روی محتوا، کیفیت و پرباربودن برنامه و همچنین انتخاب سخنرانان و کارشناسان مذهبی تأکید و جدیت ویژه داشته باشید، زیرا ارتقاء کار شما به این امور نیز گره خورده است.

 

این مقام مسؤول در پایان بر بهره‌گیری و الگو قراردادن برنامه‌های رادیو قرآن در تولید برنامه های صدا و سیمای استان تأکید کرد و گفت: شما می‌توانید با الگو گیری از رادیو قرآن که به معنای واقعی کلمه یک دانشگاه تمام عیار و جامع در ترویج و آگاهی بخشی معارف دینی است برنامه‌های پرجاذبه و محتوایی را در غالب سیما و صدا تولید کنید.

 

مهرداد عظیمی، مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این دیدار تصریح کرد: رسانه ملی یک دستگاه تخصصی است که بحث کیفی‌سازی محتوای آثار با توجه به اهداف مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در چارچوب دین، اخلاق، امید، آگاهی‌بخشی و سبک زندگی ایرانی اسلامی جزء اولویت‌های صدا و سیما محسوب می‌شود.

 

عظیمی افزود: خوشبختانه توان خوبی در مرکز وجود دارد که با برنامه‌ریزی برای استفاده از استعداد، ظرفیت و توانمندی‌های موجود و توجه به رویکرد مذهبی برای تحقق اهداف سازمان و منویات رهبر معظم انقلاب و کسب رضایتمندی مخاطبان تلاش می‌کنیم./9457/پ202/ج

 

ارسال نظرات