۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۷۴۵۸۸
حجت ‎الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به دانشگاهیان تأکید کرد؛

هر گونه رشد علمی و صنعتی باید زیر سایه ایمان باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خطاب به مسؤولان آموزش عالی و اساتید دانشگاه‌ها، گفت: هرگونه رشد علمی و صنعتی باید زیر سایه ایمان باشد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار با استادان، فرهیختگان و اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌های این استان، برگزاری این گونه نشست ‌ها و جلسات با جامعه دانشگاهی را در افزایش انس و الفت و ایجاد همدلی، هم‎زبانی، همکاری و در نهایت کاهش تدریجی مشکلات دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری بسیار اثربخش و ضروری خواند.

 

وی در ادامه به ویژگی‌های برجسته ماه مبارک رمضان از جمله آماده سازی دل‌ها برای درک حقایق عالم هستی و حاکمیت لطافت بر دل‌ها اشاره کرد و گفت: از آن جایی که خدای متعال ماه مبارک رمضان را ماه نزول رحمت، معرفت و برکت قرار داده است، انسان بهتر می‌تواند یک سری حقایق و واقعیت‌های عالم هستی را که در دیگر ماه ها کمتر قادر به درک آن‌ها است را در این ماه درک و به حقانیت آن‌ها پی ببرد.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: به یقین اهل معرفت و کسانی که می‌کوشند بیشتر و بهتر از برکات این ماه استفاده کنند این لطافت، حقایق و واقعیت‌های عالم هستی را در ماه مبارک رمضان کاملا احساس می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، واقعیت، هدف و مقصد نهایی انسان را یکی از حقایق مهمی دانست که باید در این ماه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و در تبیین بهتر این موضوع افزود: یک انسان باید بداند که هدف از خلقت او چیست، مقصدش کجاست و برای رستگاری به کجا باید پیوند بخورد که درک این حقایق و واقعیت‌ها با توجه بیشتر به این مسائل در ماه مبارک رمضان رقم خواهد خورد.

 

حجت ‎الاسلام والمسلمین نکونام، ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن دانست و بر توجه و انس و الفت بیشتر با آیات قرآن در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و افزود: رسیدن به مقصد متعالی انسانی و درک حقایق هستی در سایه توجه و تفکر در آیات قرآن محقق می‌شود.

 

وی در ادامه پیش از تشریح ویژگی‌های یک مؤمن واقعی بر اساس آیاتی از سوره مؤمنون، بر تفاوت قائل نشدن بین مسجد و دانشگاه تأکید کرد افزود: متأسفانه زمانی که برخی مطالب دینی و معرفتی در دانشگاه‌ها عنوان می‌شود عده‌ای می‌گونید که مگر دانشگاه مسجد است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که دانشگاه مسجد و مسجد دانشگاه است تصریح کرد: مقصد دانشگاه و مسجد هر دو به سوی انسان سازی است؛ بنابراین بکوشید فضای دانشگاه‌ها را با حفظ ویژگی‌هایش به معنای واقعی کلمه به یک فضای مسجدی تبدیل کنیم چرا که تحقق این مهم یک ضرورت و حق بزرگ است که باید شکل بگیرد.

 

این مقام مسؤول در ادامه رستگاری و رسیدن انسان به مقصد را در همه عرصه‎ها و صحنه‌ها تنها در سایه نشستن بر سر سفره ایمان، رشد و حاکم کردن فضای ایمانی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ما نیز غیر از آنکه فضای معنوی و ایمانی را در جامعه توسعه دهد هدفی ندارد که اگر خدایی نخواسته غیر از این هدف را دنبال کند، به یقین سرانجام او به تحمل خسارت و ضایعه منجر خواهد شد.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری خطاب به مسؤولان آموزش عالی و اساتید دانشگاه‌ها تأکید کرد: هر گونه رشد علمی و صنعتی باید زیر سایه ایمان باشد.

 

وی خشوع و خضوع در نماز، پرهیز از انجام امور بیهوده، رعایت مرز بین زن و مرد، امانت داری به معنای گسترده آن و پایداری به عهد را از ویژگی‎های بیان شده برای انسان مؤمن در سوره مؤمنون بیان و در همین زمینه به مسأله تفکیک جنسیتی در دانشگاه اشاره کرد.

 

حجت ‎الاسلام والمسیلمین نکونام با یادآوری نگاه تعجبآور و گاهی تمسخرانه برخی افراد به مسأله تفکیک جنسیتی در دانشگاه گفت: زمانی که از تفکیک جنسیتی در دانشگاهها صحبت میشود عده‏ای با یک تعجب و گاهی تمسخر خاص با این موضوع برخورد می‎کنند در حالی که مسأله تفکیک جنسیتی و رعایت حدود بین زن و مرد جزء متون اصلی دین مبین اسلام است./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات