۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۷۶۴۴۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تکمیل مساجد روستایی استان چهارمحال و بختیاری با مشارکت مردم صورت می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که در کارگروه عمران مساجد این استان نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم که صرفه جویی در اولویت امور قرار گیرد، گفت: در ساخت این مساجد همه کارها با مشارکت خود مردم صورت گرفت و تنها کارگروه وظیفه نظارت و پشتیبانی را بر عهده داشت.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در آیین افتتاحیه 38 مسجد در این استان با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، با اشاره به این که ساخت و تکمیل این مساجد از یک سال و نیم گذشته آغاز شد، به تشریح چگونگی کلید خوردن ساخت این مساجد پرداخت و افزود: در پی سفرهایی که به روستاها و مناطق محروم این استان داشتم یکی از درخواست های مکرر مردم ساخت مسجد و یا تکمیل مساجد نیمه تمام آن ها بود که بر آن شدم برای حل این معضل نامه ای به رهبر فرزانه انقلاب بزنم که در نهایت ایشان با عنایت و لطف بسیار قبول کردند که به مرور ساخت این مساجد آغاز شود.

 

وی تشکیل کارگروه عمران مساجد زیر نظر دفتر نماینده ولی فقیه در استان را نخستین اقدام پس از موافقت رهبر معظم انقلاب مبنی بر مساعدت در ساخت مساجد نیمه تمام روستایی بیان کرد و ابراز داشت: به حمدالله مجموعه ای کاردان و متخصص برای پیگیری امور در این کارگروه تشکیل شد.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که در کارگروه عمران مساجد استان نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم که صرفه جویی در اولویت امور قرار گیرد، گفت: در ساخت این مساجد همه کارها با مشارکت خود مردم صورت گرفت و تنها کارگروه وظیفه نظارت و پشتیبانی را بر عهده داشت.

 

این مقام مسؤول، نظارت کارگروه عمران مساجد این استان بر سلامت کار را مهم ترین محور فعالیت آن ها بیان کرد و گفت: یکی از شاخصه های اصلی این کارگروه، جهادی کار کردن بود چراکه ظرف مدت چند ماه کار به بهترین شکل ممکن انجام شد.

 

وی با اشاره به این که در این مرحله هیچ مسجدی احداث نشد و تنها به تکمیل مساجد نیمه تمام پرداختیم، تصریح کرد: از آن جایی که کار به صورت مشارکتی با مردم انجام می گرفت، درصد مشارکت در مساجد متفاوت بود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که 17 مسجد با مشارکت 5 تا 40 درصد کارگروه و 19 مسجد با مشارکت 60 تا 90 درصد صورت گرفت، ابراز داشت: مبالغ کمک شده به مساجد از 5 میلیون تا 220 میلیون تومان بود که در مجموع بیش از 5/3 میلیارد تومان در این مرحله هزینه تکمیل مساجد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که هزینه تکمیل 18 مسجد بالای 100 میلیون تومان و مابقی کمتر از این مبلغ بود، اظهار داشت: به یقین همه کارهایی که در استان در حال انجام شدن است در سایه اتحاد و همدلی و همراهی مسؤولان و مردم پیش برده خواهد شد./9457/پ202/ف

ارسال نظرات