۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۷۸۸۵۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

راه اندازی دانشکده قرآنی در استان چهارمحال و بختیاری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر راه اندازی و تأسیس هر چه سریع‌ تر دانشکده قرآنی در این استان تأکید کرد و گفت: سال ‌ها است که زمزمه تأسیس دانشکده قرآنی در استان به گوش می‌رسد که باید این مهم هر چه سریع تر و با ورود و مدیریت اوقاف و امور خیریه به نتیجه برسد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌ های قرآنی این استان، بر تحرک، پویایی و نشاط هر چه بیشتر این شورا تأکید کرد و گفت: کار قرآنی باید با نشاط و پویایی بیشتر صورت بگیرد؛ بر همین اساس کارگروه‌ های شورای توسعه فعالیت‌ های قرآنی باید فعال‌تر، با انگیزه و تلاش مضاعف کار کنند و مصوبات عملیاتی و گزارش‌ های پرجذابه و تحقق یافته ارائه بدهند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت توسعه فعالیت ‌های قرآنی در همه عرصه ها تأکید کرد و افزود: باید جامعه و به ویژه جوانان را بر سر سفره قرآن بنشانیم و اقبال عمومی به این کتاب هدایت‌بخش و سعادت ‌آفرین را به واسطه برنامه‌ ریزی و ورود به عرصه‌ های مختلف همچون تفسیر، قرائت و تدبر ایجاد کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با یادآوری حضور عوامل برنامه قرآنی تلویزیونی 1449 در آستانه عید سعید فطر در این استان و اجرای برنامه زنده قرآنی، از عدم برنامه ریزی و هماهنگی، عدم اطلاع رسانی درست و در نهایت غافلگیرکردن مردم و مسؤولان انتقاد کرد.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: برنامه ‌های قرآنی که در این سطح و برای پخش در شبکه های ملی و با حضور مهمانان ویژه برگزار می‌شوند حتماً باید با ظرافت، برنامه‌ ریزی دقیق و اطلاع رسانی گسترده همراه باشند که ظرفیت قرآنی و شأن و جایگاه قرآنی استان را به همگان نشان بدهد نه آن که یک روز قبل از برنامه مسؤولان به فکر تبلیغات و اطلاع رسانی باشند و برنامه در شأن استان برگزار نشود.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که باید از این فرصت ‌های مغتنم برای معرفی و نشان دادن ظرفیت قرآنی استان به درستی استفاده شود، اظهار داشت: متولیان و مسؤولان فرهنگی باید بکوشند که برنامه ‌های قرآنی و مذهبی را با شکوه و عظمت خاصی که ظرفیت استان را به درستی نشان بدهند، اجرا کنند.

 

رییس شورای توسعه فعالیت‌ های قرآنی چهارمحال و بختیاری در ادامه بر راه اندازی و تأسیس هر چه سریع‌ تر دانشکده قرآنی در این استان تأکید کرد و گفت: سال ‌ها است که زمزمه تأسیس دانشکده قرآنی در استان به گوش می‌رسد که باید این مهم هر چه سریع تر و با ورود و مدیریت اوقاف و امور خیریه به نتیجه برسد.

 

وی با اشاره به سفر حجت الاسلام عابدی رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور به استان، بر لزوم استفاده از این فرصت ارزشمند و اعلام آمادگی برای راه‌اندازی دانشکده قرآنی در استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد و افزود: تأسیس این دانشکده در استان نقش مؤثری در حمایت، پشتیبانی و محتوایی‌تر کردن فعالیت‌های قرآنی در استان خواهد داشت.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه برنامه جز خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در استان را اقدامی ارزشمند و قابل توجه خواند و تأکید کرد: مسؤولان و متولیان این اقدام ارزشمند با همراهی و همکاری اجازه ندهند این برنامه به دلیل مسائل مالی تضعیف و در سال ‌های آینده بر زمین بماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان را یادآور شد و گفت: توسعه فعالیت ‌های قرآنی و به ویژه تدبّر و آموزش از ضرورت‌های امروز جامعه در عرصه فعالیت‌ های قرآنی محسوب می‌شود./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات