۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۲۷۹۷۴۴
مدیر حوزه علمیه ام‌المومنین:

علما با الگو گرفتن از امام صادق به مقابله با فرقه‌های نوظهور می‌پردازند

خبرگزاری رسا - مدیر حوزه علمیه ام‌المومنین(س) گفت: امروز علمای بزرگوار ما مانند زمان امام صادق(ع) با فرقه و شبهات نوظهور مواجه هستند و با الگوگیری از آن حضرت به مقابله با آنها می‌پردازند.
امام صادق

 ربابه سادات جذبی مدیر حوزه علمیه ام‌المومنین(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) گفت: در زمان حیات امام صادق(ع) افکار و فرقه‌های متفاوت شبهات زیادی را ایجاد کرده بودند.

وی افزود: به همین دلیل امام صادق(ع) طی فعالیت‌های خاص شاگردان بسیاری را تربیت و با فرقه‌ها و گروه‌های متفاوت که در میان مردم شبهه افکنی می‌کردند مبارزه کرد.

جذبی با اشاره به نقش علما در الگوگیری از امام صادق(ع)، عنوان کرد: امروز علمای بزرگوار ما مانند زمان امام صادق(ع) با فرقه و شبهات نوظهور مواجه هستند که با الگوگیری از امام صادق(ع) به مقابله با آنها می‌پردازند.

مدیر حوزه علمیه ام‌المومنین(س) اظهار داشت: این تلاش علما را می‌توان در عرصه‌های رسانه ملی و دیگر زمینه‌ها مانند تالیف کتابها و مناظرات مشاهده کرد به همین دلیل نقش علمای ما بسیار سنگین خواهد بود و انتظار می‌رود که علما بسیار تاثیرگذار باشند که همینطور نیز است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز نیاز ورود علما به عرصه مقابله با شبهات بیشتر احساس می‌شود و که باید گسترده‌تر تلاش کنند.

 جذبی با اشاره به دوران زندگی امامان معصوم(ع) اعلام داشت: پیش از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) سایر امامان معصوم(ع) و شیعیان آنها در خفقان بسیار شدیدی به سر می‌بردند.

مدیر حوزه علمیه ام‌المومنین(س) افزود: اما در زمان این دو امام بزرگوار به علت اختلاف و جنگ بین خلفای بنی‌امیه و بنی‌العباس اذیت و آزار آنها نسبت به امامان معصوم کمتر شد و زمینه فعالیت برای آنها فراهم شد.

وی با اشاره به علت دیگر فراهم شدن زمینه فعالیت امام صادق(ع) گفت: عباسیان با شعار برگرداندن مقام امامت و خلافت به صاحبان اصلی آن یعنی امامان معصوم(ع) آمده بودند و این سبب شد تا شرایط خاصی برای امام صادق(ع) ایجاد شود و دانشگاه بزرگ جعفری را راه اندازی کند.

جذبی افزود: امام صادق(ع) شاگردان بسیاری را تربیت کرد که از جمله چهار هزار نفر از شاگردان ایشان که بسیار برجسته بودند توانایی آن را داشتند که هر یک مجموعه بزرگی را به خوبی اداره کنند.

مدیر حوزه علمیه ام‌المومنین(س) بیان داشت: زمان امام صادق(ع) فرصت خوبی برای گفتن احکام فقهی بود زیرا از زمان امیرمؤمنان امام علی(ع) تا زمان امام محمدباقر(ع) خلفای اموی خفقان بسیار شدید را حاکم کرده و سبب مخفی ماندن این احکام فقهی شده بود.

وی عنوان کرد: امام صادق(ع) را رییس مذهب شیعه می‌نامند زیرا توانست احکام شیعی را به طور کامل نشر دهد و به همین دلیل شیعیان را شیعه جعفری می‌نامند زیرا احکام فقهی به دست امام صادق(ع) زنده شد./807/ت302/ی

ارسال نظرات