۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۷۹۷۵۴
همزمان با سالگرد شهادت امام جعفرصادق؛

پیکر مطهر دو شهید دوران دفاع مقدس در بجنورد تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع) پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس و نیز شهید محمدرضا سهرابی، از شهدای هنگ مرزی نیروی انتظامی بر روی دستان مردم شهیدپرور بجنورد تشییع شد.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، همزمان با سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع)، خراسان شمالی، استان باب الرضا(ع) و گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها، میزبان پیکر پاک دو شهید دوران دفاع مقدس بود و عصر امروز در میان شور و شکوه اقشار مختلف مردم و مسؤولان، پیکر مطهر این دو شهید که یکی گمنام و بی نشان و دیگر بانام بود، بر روی دستان مردم بجنورد تشییع شد.

 

پیکر مطهر این دو شهید دوران دفاع مقدس از ساعت 18:30 عصر امروز بر روی دوش مردم و مسؤولان از میدان شهید بهشتی تا مسجد انقلاب در بجنورد، مرکز استان تشییع شد و پس از  اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد نیز مردم با پیکر این شهیدان وداع کردند.

 

سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان شمالی در حاشیه مراسم تشییع پیکر این شهدا، اظهار کرد: این شهید گمنام از نیروهای سپاه پاسداران است که در عملیات منطقه بدر در شرق دجله در سن 27 سالگی به مقام شهادت نائل شده و پیکر وی اخیرا از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شده است.

 

وی با بیان این که این شهید گمنام در محل پادگان پدافند نیروی هوایی شهرآباد از توابع شهرستان مانه و سملقان در غرب خراسان شمالی به خاک سپرده می شود، افزود: مراسم تشییع و تدفین این شهید گمنام صبح روز چهارشنبه، بیست و یکم مردادماه در پایگاه پدافند هوایی شهید خسروی شهرآباد، با حضور جمعی از مسؤولان لشکری و کشوری برگزار می شود.

 

سرهنگ پاسدار امیری اضافه کرد: البته صبح روز سه شنبه، بیستم مردادماه و همزمان با سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع) پیکر این شهید گمنام به شهرستان مانه و سملقان منتقل شده و مراسم استقبال از این لاله گلگون کفن همراه با دسته روی هیئات عزاداری و سوگواری ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و مراسم ویژه در مسجد جامع آشخانه برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه با بیان این که امروز مراسم تشییع و وداع با پیکر مطهر شهید محمدرضا سهرابی، از شهدای هنگ مرزی نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس نیز در بجنورد برگزار شد، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار در سن 25 سالگی در عملیات تک دشمن در منطقه عملیاتی زبیدات عراق به شهادت رسیده بود که پیکر وی اخیر تفحص شده است.

 

سرهنگ پاسدار امیری اضافه کرد: مراسم تدفین این شهید دوران دفاع مقدس نیز در شهرستان اسفراین در بخش بام و صفی آباد انجام می شود.

 

به گفته وی شهید محمدرضا سهرابی متولد هفتم خردادماه سال 1340 است که از ژاندارمری شهرستان کاشمر به جبهه‌های جنگ تحمیلی اعزام شد و در فروردین ماه سال 1365 در سن 25 سالگی در منطقه زبیدات به شهادت رسید.

 

سرهنگ پاسدار امیری با بیان این که خانواده شهید محمدرضا سهرابی چند روز پیش پس از 29 سال انتظار در معراج شهدا تهران با پیکر وی دیدار کردند، افزود: پیکر مطهر این شهید طی عملیات تفحص برون‌مرزی اخیر در این منطقه کشف و از طریق کارت و مدارک شناسایی هویت او احراز شد.

 

وی با بیان این که این شهید بزرگوار سه برادر و پنج خواهر دارد، یادآور شد: پدر او چندی پیش دار فانی را وداع گفته و به فرزند شهیدش پیوست.

 

گفتنی است، استان 900 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای 2 هزار و 775 شهید، 7 هزار و 43 جانباز، 400 آزاده و 35 هزار رزمنده است که در سال های دفاع مقدس و پس از آن برای حراست از کشور و نظام جان فشانی کردند.

 

همچنین در این استان تاکنون 44 شهید گمنام در مراکز مختلف تدفین شده اند که با خاکسپاری یک شهید گمنام دیگر همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع)، شمار شهدای گمنام تدفین شده در خراسان شمالی به 45 شهید افزایش پیدا می‌کند./9314/پ202/ح

ارسال نظرات