۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۸۲۰۰۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

فرهنگ ایثار و شهادت مرهون امامزادگان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صادقی با بیان این که شیعه و مسلمان بودن ما مدیون امامزادگان است، گفت: ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت مرهون ستارگان درخشان ایران یعنی امامزادگان بزرگوار است.
حجت الاسلام رضا صادقي

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اظهار داشت: خدمتگزاری به امامزادگان و اماکن متبرکه توفیق الهی است که نصیب هر شخصی نمی شود و لیاقت می خواهد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: باید پیرو بیانات مقام معظم رهبری بقاع متبرکه تبدیل به قطب های فرهنگی شوند تا در این راستا نسل حاضر بهره کافی را از این اماکن داشته باشند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: شیعه و مسلمان بودن ما مدیون این بزرگواران است و تکریم و تجلیل از اماکن متبرکه به نوعی تجلیل از پیامبر اسلام(ص) و بزرگان دین عنوان می شود.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه بیان کرد: ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت مرهون ستارگان درخشان ایران یعنی امامزادگان بزرگوار است و اگر امامزادگان نبودند فقه اسلامی کامل نمی شد و اخبار و احادیث به دست مراجع و بزرگان نمی رسید.

 

وی در ادامه عنوان کرد: استان اصفهان در حال حاضر 718 بقعه متبرکه دارد که از این تعداد 500 آرامگاه مربوط به امامزادگان واجب التعظیم است و مابقی آرامگاه علمای بزرگ اسلام و جهان تشیع هستند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: جهت ایجاد حظ معنوی و استفاده از ظرفیت های این گنجینه های با ارزش برنامه هایی اجرا می شوند که این برنامه ها در جوار بقاع متبرکه در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی برنامه ریزی و اجرا می شوند.

 

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: در طول سال برنامه های گوناگون و متنوعی که متناسب با شرایط و مناسبت های مختلف است در جوار این مکان های مقدس برگزار می شود که شامل؛ سوگواره یاس نبوی(ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا(س)است)، طرح آرامش بهاری(که در طول ایام نوروز برگزار می شود)، طرح ضیافت الهی(در طول ماه مبارک رمضان برگزار می شود)، طرح نشاط معنوی(در طول تابستان و برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برگزار می شود)، ایجاد مراکز فرهنگی و قرآنی در راستای اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم و همچنین مراسمات ملی و مذهبی نیز به فراخور شرایط جامعه در جوار این بقاع متبرکه برگزار می شود.

 

وی در ادامه خاطر نشان شد: همچنین جهت ایجاد فضاهای مناسب و در خور شأن این بزرگواران و همچنین در راستای آماده سازی بقاع متبرکه در جهت رفاه حال زائران و سرویس دهی مناسب فعالیت های عمرانی و پروژه های عمرانی زیادی تا کنون در این بقاع صورت گرفته شده است که اداره اوقاف و امور خیریه استان در این راستا سال گذشته رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص داد که البته این موضوع توقیق و عنایت الهی و همچنین لطف ائمه اطهار(ع) بوده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: اجرای پروژه های عمرانی در بقاع متبرکه توسط و به همت اعضای هیأت امنا و همچنین کمک خیرین و جمع آوری نذورات مردمی صورت گرفته است که متأسفانه برای این موضوع هیچگونه اعتبار دولتی وجود ندارد و من در همین فرصت از مردم و مسؤولان خواهشمندم که در مورد فعالیت های عمرانی و فرهنگی برای اماکن متبرکه توجه کافی نشان دهند و جهت تکریم این بزرگواران که نعمت های الهی هستند بکوشند./939/د101/ب4

ارسال نظرات