۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۸۳۱۲۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

دولت در زمینه فرهنگی بیشتر تلاش کند/ منتقدان و دولت سعه صدر داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: دولت وعده هایی به مردم داده و مدعی است که به وعده های خود عمل کرده‌ اما در حوزه‌های اقتصادی مردم انتظاراتی داشتند و باید تغییرات در زندگی آن‌ها احساس شود.
حجت الاسلام علي نعمت اللهي

حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره عملکرد دولت یازدهم، گفت: دولت آقای روحانی دولتی بوده که سعی کرده تنش ها را به حداقل برساند، در محور عقلانیت حرکت کرده و افراط و تفریط نداشته است؛ دولت فضای آرامش و اعتدال را در جامعه حاکم کرده است.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: دولت در سیاست خارجی هم تعاملات خوبی در سطح بین المللی حاکم کرده و هم در گفتمان های بین المللی به نتایج خوبی رسیده‌اند البته ما دشمنانی در سطح بین المللی داریم اما دولت بازآفرینی کرده است.

وی در ادامه افزود: دولت روابط غلط و حاشیه ها را کمرنگ کرده است، به مشکلات جامعه پرداخته‌ و احساس می شود رییس جمهور محترم و تیم وی حاشیه سازی نمی کنند و عملکرد خوبی داشتند.

این کارشناس دینی بیان داشت: دولت وعده هایی به مردم داده بود و مدعی است که به وعده های خود عمل کرده‌؛ در حوزه‌های اقتصادی مردم انتظار داشتند و باید تغییرات در زندگی مردم احساس شود.

حجت الاسلام نعمت اللهی با بیان این‌که کاهش تورم باید در جامعه احساس شود اظهار کرد: دولتمردان می گویند ما تورم را ثابت نگه داشته‌ایم البته دولت در این زمینه توفیقات لازم را کسب نکرده است و فضای تعاملی باید بیشتر احساس شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: شخص رییس جمهور ممکن است یک نگاهی داشته باشد و بدنه دولت نگاه دیگری داشته باشند و این رفتار دولتمردان سبب رنجش نیروهای انقلابی می شود و دولت باید حرکت های تند سیاسی را کمتر کند.

دولت در زمینه فرهنگی بیشتر فعالیت کند

وی در ادامه بیان داشت: دولت باید در زمینه فرهنگی بیشتر فعالیت کند چون رییس جمهور باید در زمینه فرهنگ بودجه کافی را قرار دهد و ما کار برجسته ای از دولت در بحث فرهنگ ندیدیم.

این کارشناس دینی بیان داشت: رییس جمهور نقدپذیر است و اگر انتقاد منصفانه باشد و تخریبی نباشد رییس جمهور می پذیرند، انتقاد باید سر جای خودش باشد و نقد باید با تفکر و حوصله صورت بگیرد البته سیاست فرهنگی، اقتصادی و هسته ای باید نقد شود.

منتقدان و رییس جمهور باید سعه صدر داشته باشند

مدیر کل تبلیغات اسلامی اظهار کرد: انتقاد به حوزه رفتاری برمی گردد و یک سری تندروی هایی نسبت به دولت صورت گرفته و واکنش هایی از طرف رییس جمهور به همراه داشته است، منتقدان و رییس جمهور باید سعه صدر داشته باشند.

وی با بیان این‌که شهیدان رجایی و باهنر منحصر به فرد بودند خاطر نشان کرد: شرایط جامعه در زمان شهید رجایی و دولت یازدهم متفاوت است اوضاع و احوال مردم متفاوت بود و هیچ دولتی نمی تواند خود را با آنها مقایسه کند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: همه چیز به عنصر مکان و زمان بستگی دارد در هر حال رجایی و باهنر الگو هستند آنها طرفدار محرومان بودند، البته نباید افراد را با هم مقایسه کنیم و هر فردی منحصر به فرد است و باید شخص را با شرایط زمان خودش تعریف کرد.

این کارشناس دینی اظهار کرد: دولت در زمینه نگاه داخلی و توان داخلی تلاش خود را کرده است و این که تا چه اندازه به موفقیت دست پیدا کرده است را مردم باید نظر بدهند.

حجت الاسلام نعمت اللهی عنوان کرد: حمایت از تولیدات داخلی صورت گرفته است، زمانی که دم از صادرات می زنیم باید پذیرش واردات را هم داشته باشیم و تعامل اقتصادی باید صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند جامعه خود را اداره کند و صفر تا صد کارهایش را خودش انجام دهد و باید تعاملاتی با کشورهای دیگر هم داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بیان داشت: اگر امروز شاهد آن هستیم که کشورهایی مانند کره و ژاپن در افق بالایی قرار گرفته‌اند به خاطر الگو پذیری از کشورهای پیشرفته است آنها تکنولوژی خود را مدیون مهندسی معکوس می دانند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: ما در مهندسی معکوس ضعیف هستیم و باید با الگوپذیری درست از کشورهای دیگر در زمینه علمی پیشرفت هایی را کسب کنیم البته توفیقاتی هم داشته ایم.

وی در پایان گفت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر این است که باید نگاه به داخل داشته باشیم دولت باید در زمینه کشاورزی بیشتر تلاش کند و اتاق فکری را ایجاد کنند تا سبب پیشرفت دولت شود، شاه بیت غزل رهبر معظم انقلاب را هنوز خیلی ها درک نکرده اند که باید درک کنند./838/ت302/ب4

ارسال نظرات