۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۲۸۳۳۶۰
در شب ولادت امام رضا برگزار شد؛

گردهمایی علما و فضلای شرق استان تهران

خبرگزاری رسا ـ به همت مسؤولان شهری شرق استان تهران و نماینده حضرت آیت الله نوری همدانی، مراسم هم اندیشی علما و فضلای شرق استان تهران برگزار شد.
هم انديشي علما هم انديشي علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با حضور حجت حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر میر‌دامادی، مدیر مدرسه علمیه ابوالفتح، حجت الاسلام جواد صادق زاده، رییس فعالیت‌های دینی شهرداری تهران و حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جماعت مسجد امام رضا(ع) منطقه خاوران، شامگاه سه‌شنبه 3 شهریور ماه، مراسم هم اندیشی علما و فضلای شرق استان تهران برگزار شد.



مسأله امامت، مهم‌ترین موضوع در اسلام است

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام سید محمد موسوی با اشاره به موضوع امامت، گفت: موضوع امامت در اسلام از اهیمت بالایی برخوردار است، باید توجه داشته‌ باشیم خود پیامبر(ص) با نیت شخصی حضرت علی(ع) را به جانشینی خود منصوب نکرد و این اتفاق یک امر الهی بود که از جانب رسول خدا(ص) اجرا شد و مردم از مطلع شدند.



وی با بیان حدیثی از امام رضا(ع)، افزود: مسأله شاد کردن دل مومن بسیار اهمیت دارد، تا جایی که در حدیثی از امام هشتم این‌گونه نقل می‌شود که؛ هر‌کس دل یک مومن را شاد کند، خداوند نیز قلب وی را شاد خواهد گردانید.



در همه حال باید تسلیم امر الهی بود

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین، سید محمد باقر میردامادی در با تبریک شب میلاد امام هشتم، در سخنان کوتاهی، گفت: امام رضا(ع) جایگاه ویژه‌ای در میان ما ایرانیان دارد، ما مردم نیز باید از این منشا خیر و برکت استفاده کنیم و در همه حال با یکدیگر با اتحاد و همدل رفتار کنیم، ضمن این‌که مهم‌ترین موضوع برای همه مردم این است که همیشه با صداقت رفتار کنند و در صورت بروز هر مشکلی، راضی به امر الهی باشند.



امام رضا، نور مطلق است

در بخش پایانی این مراسم هم‌اندیشی، حجت الاسلام جواد صادق زاده با توصیف امام هشتم به نور خدایی، گفت: امام رضا(ع) نور خدایی در زمین است، این عبارت این معنا را دارد که هرکس به این متمسک شود، از آفت سقوط در طول زندگی، در امان خواهد ماند.



وی افزود: در طول تاریخ افراد سر‌شناس بسیاری بودند که در برخی از موارد با بی بصیرتی به دام وسوسه‌های شیطانی افتادند و از مسیر الهی خارج شدند، بعد از انقلاب اسلامی و روی کار آمدن جمهوری اسلامی نیز ما شاهد بودیم که عده ‌ای از کاروان انقلاب و امام راحل خارج شدند و در برخی از موارد حتی دست به مقابله با جریان انقلاب نیز زدند.



رییس فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با بیان این مطلب که در قرآن 36 بار کلمه «نور» به‌کار رفته است، تاکید کرد: حتی در آیت الکرسی نیز از کلمه نور استفاده شده است، این تاکیدات به این معناست که بشر با استفاده از چراغ هدایت الهی، از مسیر سعادت دور نشو.



حجت الاسلام صادق زاده با انتقاد از برخی رفتار‌ها در خصوص زیارت امام رضا(ع)، تصریح کرد: باید کمال و ارزش زیارت با معرفت امام هشتم را درک کنیم، متاسفانه گاهی شاهد هستیم که عده‌ای با بی
‌نظمی و رعایت نکردن آداب زیارت در حرم امام رضا(ع)، شأن دیدار با سلطان خراسان را پایین می‌آورند.



وی در خاتمه این مراسم با انتقاد شدید از رفتار وهابیون نسبت قبر مطهر پیامبر خاتم(ص)، اضافه کرد: متاسفانه برخی از وهابی ها نسبت به قبر مطهر پیامبر(ص) بسیار بی احترامی می‌کنند و این موضوع را به عنوان توجیه نیز مطرح می‌کنند که پیامبر(ص) از دنیا رفته است و اکنون مهم نیست که به مزار ایشان پشت کنیم با در مقابل آن بنشینیم./856/پ202/ب4

ارسال نظرات