۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۲۸۳۳۸۴
امام جمعه بهشهر:

ترویج معارف اهل بیت، بهترین راه پرکردن خلأ معنویت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر، مهم ترین مشکل امروز جامعه بشری را خلأ معنویت دانست و گفت: متأسفانه بخشی از جامعه جوان ما نیز برای جبران این خلأ به عرفان های کاذب و انحرافی روی آوردند که این بسیار آسیب زا است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار کاروان بیرق مطهر و خادمان امام رضا(ع) با اشاره به صفات برجسته امام رضا(ع) در حلم، بردباری، رأفت و مهربانی گفت: امام رضا(ع) همچنان که در روایات آماده است فضیلتی مهم دارد و اینکه ایشان فریادرس امت است که همه ما باید در مسیر زندگی این امام همام قرار گرفته و زندگی با برکتی را برای خود رقم بزنیم.

 

وی با بیان این که سراسر زندگی، حالات درونی و شخصیت والای هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در نام مبارک ایشان خلاصه شده است، افزود: فضیلت، دانش، زهد، تقوی و مقام بندگی امام رضا(ع) همواره مورد اذعان و اعتراف حاکمان زمان بوده است.

 

امام جمعه بهشهر، رأفت و مهربانی را شاخص ترین ویژگی امام رضا(ع) دانست و افزود: امام رضا (ع) نسبت به رفع مشکلات مردم و بی نیاز کردن آنها بسیار تلاش می کرد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که نفوذ و جایگاه معنوی ارزشمند امام رضا(ع) موجب هراس خلفای جور و ستم آن دوران شده بود، ادامه داد: وجود آن بزرگوار همچون دیگر ائمه به سبب این مقام و منزلت معنوی منشا بسیاری از فیوضات حق است و برکات الهی به دعای اوبر روی مردم گشوده می شود.

 

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، تمسک به سیره اهل بیت(ع) را عامل رشد و بالندگی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: سیره و روش آن حضرت جامعه را ازانحراف و تباهی مصون می دارد.

 

وی با اشاره به این که همه بخش های زندگی معصومان تدبیر سیاست الهی برای تعالی دین در جغرافیای وسیع زمان است، افزود: دوره‌ای که امام رضا (ع) به سر می‌بردند یک فضای بسیار بحران‌زا و سرنوشت‌ساز برای جهان اسلام بود.

 

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که سیره علمی و عملی امام رضا(ع) باید رفتار و علمکرد ما به خوبی نهادینه شود، تصریح کرد: متأسفانه جامعه امروز آن طور که شایسته است از سیره اهل بیت(ع) به خوبی بهره نگرفته است.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) سبب افزایش نشاط جامعه و تقویت روحیه امید در افراد جامعه می شود، تصریح کرد: تضمین سلامت معنوی جامعه ما در گرو بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را زمینه ساز حرکت های بزرگ در جهان دانست و افزود: جنبش های مردمی سراسر جهان علیه حکام ظالم و دیکتاتور، نشان از جهانی شدن گفتمان ملت ایران اسلامی در استکبار ستیزی است.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به هراس دنیای غرب از گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در جهان خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از هر ابزاری برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی استفاده کردند، اما ارزش حاکم بر این انقلاب به عنوان الگویی برای ملت ها تبدیل شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، مهم ترین مشکل امروز جامعه بشری را خلأ معنویت دانست و افزود: متأسفانه بخشی از جامعه جوان ما نیز برای جبران این خلأ به عرفان های کاذب و انحرافی روی آوردند که این بسیار آسیب زا است.

 

امام جمعه بهشهر، مبانی دینی و معارف تعالی بخش اهل بیت(ع) را بهترین شیوه برای پر کردن خلأ معنویت در جامعه دانست و تصریح کرد: عرفان های کاذب تنها با هدف تضعیف مبانی دینی و اعتقادی جامعه ما به وجود آمده اند و نمی تواند جامعه را به ارزش های متعالی الهی هدایت کند.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که متأسفانه امروز شاهد گسترش روز افزون شبهات دینی از سوی دشمنان علیه دین و مبانی اعتقادی جامعه اسلامی هستیم، افزود: نباید در برابر این شبهات سازمان یافته دشمن منفعلانه عمل کنیم بلکه باید با ترویج صحیح و اثرگذار مبانی دینی جامعه را از خطرات حفظ کنیم./950/پ202/ب4

ارسال نظرات