۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۸۳۴۲۴
استاد حوزه علمیه قم:

دولت نقد پذیر است/ دست هایی در کار است تا اقتصاد مقاومتی اجرایی نشود

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم دولت را در مقام سخن همراه و همگام با شهیدان باهنر و رجایی توصیف کرد و گفت: افرادی در داخل با اختلاف نظر و وارد کردن فشارهای سیاسی به همراه سیاست‌های اقتصادی کشورهای بیگانه به دنبال جلوگیری از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور هستند.
رييس جمهور در جلسه هيات دولت
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالعظیم حسینی میانجی استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: نقاط قوت و ضعف فراوانی در عملکرد دولت دیده می‌شود که در مجموع در دو سال گذشته فعالیت خوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم دولت را نقد پذیر خواند و ابراز داشت: دولتمردان نقدهایی را که واقعاً منصفانه بوده و مغرضانه نباشد می‌پذیرند؛ دولتمردان حاضرند این نقدها را بشنوند و در حد توانشان از آن‌ها استفاده کنند؛ به نظر می‌آید که تک تک مجریان قانون نیز این رویه را در پیش گرفته‌اند که قابل قدردانی است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی میانجی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که رفتار دولت فعلی چقدر با روش و منش دولت شهیدان باهنر و رجایی سنخیت دارد، تصریح کرد: در گفتار و ذهنیات دولتمردان فعلی ادامه دادن مشی و رفتار شهیدان بزرگوار به چشم می‌خورد؛ در حرف‌هایشان که چنین است و در عمل نیز گاهی احساس می‌کنیم که سعی دارند در حد توان در این مسیر حرکت کنند.
وی درباره مسائل اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در حرف‌های آقایان و مسؤولان می‌بینیم و می‌شنویم که مدعی توجه به اقتصاد مقاومتی هستند و مطابق با ادعایشان امیدواریم که در عمل نیز بتوانند سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب را درباره اقتصاد مقاومتی پیگیری کنند و در دراز مدت به نتیجه مطلوبی دست یابند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید در کل مسائل اقتصادی کشور نمایان شود؛ باید در تمام زمینه‌های اقتصادی فعالیت‌های مثبتی در جهت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در کشور انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی میانجی به دو عامل در جهت جلوگیری از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و گفت: فشارهای سیاسی داخلی و اختلاف سلیقه‌ها از داخل ممکن است مانع از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد و در سوی دیگر سیاست‌های اعمالی از کشورهای دیگر نسبت به اقتصاد ایران باعث می‌شود تا ما را از دستیابی به اقتصادی خوب و متکی بر درون باز دارد./836/ت302/ج
ارسال نظرات