۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۸۳۷۹۷
وزیر علوم:

لایحه مقابله با سرقت علمی تقدیم مجلس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فرهادی گفت: لایحه مقابله با تخلفات و سرقت علمی به تصویب دولت تدبیر و امید رسیده و به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.
فرهادي وزير علوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شب گذشته در دیدار با هیأت رییسه دانشگاه های آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به معضل خرید و فروش پایان‌نامه در مقاطع عالی دانشگاهی اظهار داشت: لایحه تخلفات و سرقت علمی به تصویب دولت تدبیر و امید رسیده و به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

 


وی خاطرنشان کرد: مقابله با تخلفات علمی و دزدی های فرهنگی که یکی از دردهای موجود در این حوزه است، از مهم ترین اولویت های وزارت علوم محسوب می شود که با تدوین آیین نامه های متعدد درون دانشگاهی و برون دانشگاهی، با متخلفان به شدیدترین وجه ممکن برخورد خواهیم کرد.

 


فرهادی با اشاره به مسائل موجود در موضوع مقالات علمی و پژوهشی، افزود: تخلفات علمی دردی است که وجود دارد و ما برای مقابله با آن، آیین نامه هایی درون دانشگاهی و برون دانشگاهی اتخاذ کرده ایم که با تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، تخلف کنندگان به مجازات خواهند رسید.

 


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم بازبینی در رتبه بندی دانشگاه ها، ادامه داد: این موضوع با توجه به تمام ابعاد علمی و آموزشی صورت خواهد گرفت و تخصیص بودجه هم براساس همین رتبه بندی ها انجام خواهد شد.

 


فرهادی از اجرای طرح آمایش دانشگاه‌های کشور در سیستم آموزش عالی خبر داد و اظهار داشت: برای دست یابی به نتیجه مطلوب، سعی کرده ایم تا بر اساس ضرورت ها، اهمیت و نیاز منطقه، آمایش ها صورت گیرد، ضمن این‌که معتقد هستیم که هر استان تنها باید یک پارک داشته باشد و این پارک ها باید با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند.

 


همچنین سعید شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی از وجود بیش از هفت هزار نفر اعضای هیأت علمی در دانشگاه های استان، 240 هزار دانشجو، پارک علم و فناوری و همچنین منطقه ویژه علم و فناوری خبر داد و اظهار داشت: این استان یکی از مناطق و قطب های تولید علم و فناوری در کشور است.

 


دکتر محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز نیز در سخنانی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه تبریز در عرصه های مختلف گفت: این دانشگاه از لحاظ تاریخ تأسیس به عنوان دومین دانشگاه کشور و از لحاظ عملکرد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جزء دانشگاه های کم نظیر است و طبق داده های پایگاه(ISI)، این دانشگاه در میان 30دانشگاه تاثیرگذار رتبه چهار را به خود اختصاص داده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات